AKTUALIZOVANÉ: Ministerstvo odstránilo problémy, ktoré spôsobovali problémy s elektronickými službami štátu. „Loptička“ je už na strane pošty, tvrdí MIRRI
Slovenská pošta hlási výpadok elektronických služieb štátu na poštách. Sú nedostupné!
AKTUALIZOVANÉ 29.12.2022 – MIRRI SR najnovšie hlási, že problémy boli medzičasom odstránené. Nižšie si môžete prečítať stanovisko ministerstva k vzniknutej situácii.
„Služby Slovenskej pošty, t.j. služby tzv. integrovaných obslužných miest, budú dostupné po technických úkonoch na strane Slovenskej pošty, ktoré nie sú v kompetencii MIRRI SR.
Na základe informácií od Slovenskej pošty očakávame, že služby na poštách budú plne dostupné v piatok 30. decembra 2022 ráno.“
Ak ste plánovali v závere roka využiť elektronické služby štátu na pošte, tak vás budeme musieť sklamať. Slovenská pošta najnovšie informuje, že od včerajšieho dňa sú všetky služby elektronického štátu na poštách nedostupné. Znamená to, že na pobočkách pošty si nebudete môcť dať spraviť napríklad výpis z obchodného registra, výpis/odpis trestov a podobne.
Aktuálne nemáme dostupné informácie, kedy dôjde k obnove služieb.
Na vine je Ministerstvo, tvrdí pošta
Slovenská pošta hovorí, že problém vznikol na strane Ministerstva a nie na strane pošty. Podľa všetkého došlo k výpadku informačného systému Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. Čo ale stojí za výpadkom služieb aktuálne nevieme.
V súvislosti s výpadkom služieb pošta poskytla pre média vyjadrenie nižšie.
„Pre výpadok informačného systému Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR sú od 27.12.2022 na poštách nedostupné všetky elektronické služby štátu (výpis z obchodného registra, výpis/odpis registra trestov, výpis z listu vlastníctva, kópia z katastrálnej mapy, zaručené konverzie, osvedčovanie dokumentov). Za problém, ktorý nevznikol na strane pošty, sa pošta ospravedlňuje. O obnovení služieb bude Slovenská pošta hneď informovať.“
Aktuálne nie sú dostupné ďalšie informácie. Môže ísť ako o poruchu systémov, tak aj o kybernetický útok. Hneď, ako sa dozvieme ďalšie podrobnosti, tak vás budeme obratom informovať.
Neprehliadni
Slovenskú poštu a Ministerstvo investícií sme medzičasom oslovili, aby nám poskytli bližšie podrobnosti o výpadku služieb.
AKTUALIZOVANÉ: 16:24 28.12.2022
Medzičasom sa nám k vzniknutej situácii vyjadrilo aj Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR
„Zaznamenali sme dočasný výpadok služieb informačného systému Integrovaných obslužných miest a zaručenej konverzie. Dôvodom výpadku je technický problém na jednom zo serverov, na ktorých sú tieto systémy prevádzkované. Situáciu intenzívne riešime s dodávateľom daných služieb.„
Komentáre