APLIKÁCIE A HRYSpravodajstvo

Google plánuje výrazné zmeny pre smartfóny s Androidom: Tieto zmeny zasiahnu aj váš smartfón!

Obchod Play a jeho aplikácie čakajú v najbližších týždňoch výrazné zmeny. Google si posvieti na aplikácie no aj na reklamy v nich.

Smartfóny s operačným systémom Android zvyčajne využívajú pre inštaláciu aplikácií oficiálny Obchod Play. V tomto obchode s aplikáciami sú zväčša overené alternatívy, ktoré by mali znamenať bezpečnú verziu aplikácie, ktorú si do zariadenia inštalujeme. Aj v tomto obchode sa však nájdu výnimky, medzi ktorými nájdeme ako nebezpečné aplikácie, tak aj také, ktoré sa nám nepozdávajú iným spôsobom. Možno ste si všimli, že Google v poslednej dobe prechádza výraznými zmenami, ktoré postihujú najmä Obchod Play. Najnovšie sa americký gigant a majiteľ operačného systému Android zameria aj na aplikácie, ktoré už v obchode sú. O zmenách nás informoval portál androidauthority.com a my sa na ne teraz pozrieme spoločne.

Google si posvieti na aplikácie, ktoré pripomínajú overené alternatívy

Po tom, čo Google prinútil vývojárov aplikácií aby pridali k ich popisu aj bezpečnostné informácie, aktuálne spoločnosť plánuje zrušiť aplikácie, ktoré nám môžu pripomínať iné. Možno sa aj vám niekedy stalo, že ste si chceli nainštalovať známu aplikáciu, no pomýlili ste si ju. Mohlo to byť tým, že sa táto aplikácia, či už logom alebo aj názvom podobala na tú, ktorú sme už poznali. Takýchto aplikácií je v Obchode Play veľké množstvo a majiteľ tohto obchodu plánuje zbaviť sa týchto verzií aplikácií. Spoločnosť ďalej informuje, že tieto čistky by mali prebehnúť už o niekoľko týždňov, čím zrejme dáva čas majiteľom „kopírujúcich“ aplikácií na to, aby svoje verzie upravili.

Obchod Play duplicitné aplikácie
Zdroj: Androidauthority.com

Problémom v niektorých prípadoch bolo, že vývojári duplicitných aplikácií vyslovene kopírovali veľké aplikácie ako Google Mapy, YouTube, či Twitter. Funkciami však tieto aplikácie neboli príliš podarené a navyše boli väčšinou aj prepletené rôznymi reklamami. Aj na reklamy si však Google posvieti. Tie by už nemali byť také otravné, ako tomu bolo doteraz. Obmedzenie pre reklamy by malo byť dostatočne výrazné na to, aby nám už neznepríjemňovali využívanie rôznych aplikácií.

Zmeny čakajú aj reklamy v aplikáciách

Veľké množstvo aplikácií je zadarmo a vývojári si zisk kompenzujú reklamami, ktoré do nich vložia. Tie však nebývajú len decentne umiestnené niekde v aplikácii, no dokážu na nás vyskočiť a nedajú sa zrušiť. Tie otravnejšie môžu trvať až 30 sekúnd, či dokonca minútu a kedy sa objavia nedokážeme regulovať. Do toho však aktuálne vstupuje Google, ktorý ide reklamy regulovať. Po novom by sa nemali objavovať bez toho, aby sme ich vyvolali nejakým úkonom, nemôžu sa nám objaviť na displeji bez podnetu.

Rovnako však Google bude s účinnosťou od 30. septembra vyskakovacie reklamy limitovať na 15 sekúnd. Dlhšie reklamy sa v aplikáciách nebudú môcť nachádzať. Po pätnástich sekundách sa reklama bude musieť nechať vypnúť, čím spoločnosť prispeje k spokojnosti používateľov. Veríme, že tieto zmeny pomôžu k tomu, aby inštalácia aplikácií bola o niečo príjemnejšia a bezpečnejšia. Novinky by mali nastúpiť už v najbližších týždňoch a my osobne sa na ne už tešíme.

Ktorú novinku uvítate viac vy? Bude to odstránenie duplicitných aplikácií či regulácia reklám? Podeľte sa s nami v komentároch!

Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close