Samsung pre svoje smartfóny prinesie funkciu, ktorou by sa mali inšpirovať aj ostatní: O čo konkrétne pôjde?

Smartfóny od spoločnosti Samsung bude po novom jednoduchšie opraviť. Pred opravou už nebudeme musieť zariadenie úplne vyresetovať.

Samsung Galaxy S22_recenzia_predna stena_displej
Zdroj: Vosveteit.sk

Nie je ničím zvláštnym, že sa jedna spoločnosť od druhej inšpiruje zaujímavou funkciou, ktorá dokáže vylepšiť používanie smartfónov. Rovnakým prípadom by mohla byť aj novinka od Samsungu, ktorá sa aktuálne pripravuje pre smartfóny, ktoré sú už na trhu. Nepôjde teda o nič, čo by bolo exkluzívne len pre zatiaľ nepredstavené modely, čo nás teší ešte viac. Zaujíma vás, o čom sa rozprávame? Portál andro4all.com nás informoval o akomsi režime opravy, ktorý by mal smerovať v prvej vlne do modelov z radu Samsung Galaxy S21. Ako bude tento režim fungovať a kedy ho budete vedieť nájsť aj vo svojom smartfóne? Na odpoveď sa pozrite spolu s nami.

Samsung prinesie nový režim pre smartfóny, ktoré sa chystajú na opravu

Určite ste sa aj vy niekedy trápili s pripravovaním smartfónu do opravy či na reklamáciu, keď sa v ňom vyskytla nejaká chyba. Pred reklamáciou či akýmkoľvek druhom opravy je servis povinný uviesť smartfón do továrenských, teda výrobných nastavení a odstrániť z neho všetko, čo sa v ňom nachádza. Ak teda zo zariadenia nezálohujeme svoje dáta či už na externom disku, SD karte či cloudovom úložisku, vieme o ne nenávratne prísť. To by sa však už nemalo stať v smartfónoch od spoločnosti Samsung, ktorý pripravuje akýsi režim opravy.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G_recenzia (1)
Zdroj: Vosveteit.sk

Nový režim by mal oddeliť časť smartfónu, v ktorom sa nachádzajú naše údaje od tej časti, v ktorej prebieha oprava. Výsledkom by teda malo byť ponechanie našich dát aj po tom, čo smartfón pošleme na opravu. Režim opravy by nám dokázal ušetriť množstvo času so zálohovaním našich dát zo smartfónu, no navyše aj nasledovným nastavovaním zariadenia po príchode zo servisu. Samsung tak teraz určuje smer, akým by sa mali uberať aj ďalší výrobcovia smartfónov. Či sa ho však chytia a budú týmto smerom napredovať aj oni zatiaľ nevieme.

Funkcia zatiaľ nepríde pre všetkých

Sami by sme sa čudovali, keby novinka prišla do všetkých zariadení naraz. Rovnako sa bude obmedzenie týkať zatiaľ len jedného regiónu. Režim opravy teda Samsung ide testovať na území Južnej Kórey, teda práve vo svojej materskej krajine. Môžeme však očakávať, že ak sa novinka stretne s výrazným úspechom, dostane sa aj do ďalších regiónov vrátane Európy. Ako sme už spomenuli, prvým modelovým radom s touto funkciou má byť séria Samsung Galaxy S21. Postupne sa má funkcia dostať aj do ďalších zariadení, postup však spoločnosť neupresnila.

Čo je však všetkým jasné, ak sa funkcia uchytí v smartfónoch od spoločnosti Samsung, na podobných princípoch by mohli svoje alternatívy priniesť aj iní výrobcovia smartfónov. Ide predsa len o možnosť, ktorá by výrazne uľahčila používanie smartfónov a ich opravy. Práve na možnosť opráv sa teraz rôzni výrobcovia sústreďujú o niečo viac a inšpiráciou je určite aj americký Apple. Ten umožnil svojim zákazníkom opraviť svoje smartfóny svojpomocne no opäť len vo vybraných regiónoch. V každom prípade sme aj touto novinkou od Samsungu o krok bližšie k jednoduchším opravám, čo môže viesť k nižšej potrebe nakupovať nové smartfóny a zvyšovať elektronický odpad.

Uvítali by ste túto novinku od Samsungu aj vy vo svojom smartfóne? A preferujete skôr opravy alebo kúpu nového smartfónu? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre