Facebook Vám povie, kto o vás nahral informácie za účelom cielenia reklamy
Súkromie a bezpečnosť sa stávajú čoraz viac frekventovanejšou témou, ktorá sa dotýka stále väčšieho množstva ľudí. Popri týchto dvoch hlavných prúdoch sa stále viac a viac diskutuje o ovplyvňovaní verejnej mienky. Jedná sa totiž o prepojené „nádoby“.
Facebook poskytne používateľom viac informácií o tom ako sa spracovávajú ich osobné údaje
Spoločnosť Facebook plánuje od konca februára zaviesť niekoľko zmien, ktoré majú priniesť viac transparentnosti o spracovávaní osobných dát. Zmeny sa týkajú primárne reklamných nastavení. Facebook po novom v rozbaľovacej ponuke ponúkne položku „Prečo to vidím?“. Tá bude v sebe skrývať viacero informácií ako sú napríklad kto zaplatil reklamu, niektoré biografické údaje či kto nahral údaje o Vás na Facebook za účelom zacielenia reklamy.
Facebook tento krok podľa slov hovorcu spoločnosti robí za účelom, aby ľudia lepšie porozumeli tomu, ako inzerenti používajú informácie, ktoré o nás získali. Vo výsledku by táto nová funkcia mala priniesť viac svetla do toho, aby sa používatelia dozvedeli ako jednotlivé spoločnosti získali o nich informácie a ako s nimi narábajú.
Zdroj: TheCrunch.com
Komentáre