ESET sa pripája k bojkotu Facebooku pod záštitou kampane „Stop Hate for Profit“
Spoločnosť ESET sa rozhodla pozastaviť platenú podporu na svoje produkty a služby na sociálnych sieťach Facebooku, a to predbežne do konca augusta
Koncom júna sme Vám priniesli informácie o bojkote Facebooku viacerými veľkým spoločnosťami, ktoré sa pripojili ku kampani „Stop Hate for Profit“, ku ktorej sa najnovšie pripája aj slovenský ESET. Čo to však znamená v praxi a čo to je za kampaň?
Kampaň „Stop Hate for Profit“ vznikla po tom, ako bolo sociálnou sieťou Twitter označených niekoľko statusov popredných politických predstaviteľov za nedôveryhodné, resp. zavádzajúce (dotýkalo sa to obzvlášť amerického prezidenta Donalda Trumpa). Spoločnosť Facebook sa k obdobnému kroku však nepridala. V tom čase zakladateľ spoločnosti Facebook, Mark Zuckerberg, to odôvodnil slovami, že si nemyslí, že by súkromné spoločnosti mali byť „rozhodcami pravdy“.
Za pasivitu Facebook „zaplatí“ milióny
Reakcia zakladateľa spoločnosti Facebook vyvolala vlnu kritiky a to aj z radov samotných zamestnancov spoločnosti, ktorí sa dištancovali od konania spoločnosti. Napríklad hlava dizajnu služby Portal, Andrew Crow, sa vyjadril slovami:
„Cenzurovanie informácií, ktoré môžu ľuďom pomôcť vidieť celý príbeh *, je * nesprávne. Poskytovanie platformy na podnecovanie násilia a šírenie dezinformácií je však neprijateľné, bez ohľadu na to, kto ste alebo či je to pozoruhodné. Nesúhlasím s pozíciou Marka a budem sa usilovať o uskutočnenie zmien.“
https://twitter.com/AndrewCrow/status/1267313197377187842
Kampaň „Stop Hate for Profit“ si dala za cieľ preto poukázať na to, že častokrát sú prednejšie ekonomické záujmy predtým, aby sa poukázalo na to, že niekto (obzvlášť ľudia a spoločnosti s veľkým dosahom) šíria správy, ktoré vyvolávajú nenávisť, prípadne šíria dezinformácie. K tejto iniciatíve sa pridalo viacero veľkých spoločností, napríklad Honda, Adidas, Ecosia, Reebook a podobne, ktoré a rozhodli, že nebudú investovať svoje prostriedky do reklamy na platforme Facebook.
Neprehliadni
Pripája sa aj ESET. Do konca augusta obmedzí inzerciu
Ako sme v úvode prezradili, tak najnovšie sa k tomuto kroku pridáva aj slovenský ESET, ktorý o tom informoval prostredníctvom tlačovej správy.
„Našu víziou je, aby všetci používatelia internetu mohli naplno využívať svoj potenciál a svoje technológie v bezpečnom digitálnom svete. Túto víziu sa snažíme dosiahnuť prácou s etickými a zanietenými ľuďmi, vzdelávaním a podporou vedy a výskumu. V slobodnej spoločnosti nie je možné úplne zastaviť dezinformácie, falošné vedecké poznatky či nenávistné prejavy. Máme však možnosť používať naše najlepšie schopnosti a najmodernejšie technológie na boj proti týmto nebezpečným trendom. Taktiež máme možnosť využiť náš hlas a žiadať gigantov ako Facebook, aby sa správali zodpovedne a viedli tento boj aj s použitím razantnejších opatrení a nástrojov. Sme pripravení ponúknuť naše odborné znalosti a skúsenosti, aby sme spoločne bojovali proti týmto výzvam,“ uzatvára generálny riaditeľ spoločnosti ESET, Richard Marko.
Sociálna sieť Facebook tak za svoju pasivitu zaplatí milióny dolárov z potenciálnych ziskov, ktoré mohla zarobiť. Pre objektívnosť však treba dodať, že nie tak dávno samotný Mark Zuckerberg informoval verejnosť, že došlo k revízií vybraných politík (pozn. redakcie: jedným z hnacích motorov k tejto aktivite bola, resp. ešte stále aj je samotná kampaň).
https://www.facebook.com/zuck/posts/10112048980882521
Komentáre