AKTUÁLNE: Známa zahraničná banka, ktorú obľubujú aj Slováci, bola hacknutá

Kybernetický útok zasiahol desaťtisíce účtov.

aktualna tema hacker peniaze
Zdroj: Vosveteit.sk, Freepik.com

Bežní ľudia častokrát sledujú dôsledky hackerských útokov ako len nestraní pozorovatelia. O to viac sú vystrašení, keď je hacknutá služba, ktorú používajú. Portál bleepingcomputer.com najnovšie upozorňuje na hackerský útok, ktorý cielil na známu zahraničnú banku, ktorú vo veľkom využívajú aj Slováci.

Útok sa dotkol desaťtisícov ľudí, prezradila banka

Reč je konkrétne o banke Revolut, ktorú poznajú a používajú najmä mladšie ročníky. Portál s odvolaním sa na vyjadrenie spoločnosti píše, že hackeri získali prístup k citlivým údajom na „krátky čas“, pričom útok zasiahol 0,16% zákazníkov banky. Samotné percento zasiahnutých používateľov je síce malé, ale banka má viac ako 20 miliónov zákazníkov. Znamená, to že útok ovplyvnil viac ako 32-tisíc ľudí.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Neoprávnená strana mala prístup „na krátky čas“ k údajom len o 0,16 % zákazníkov. Okamžite sme identifikovali a izolovali útok, aby sme účinne obmedzili jeho dopad, a kontaktovali sme dotknutých zákazníkov. Zákazníci, ktorí nedostali e-mail, neboli ovplyvnení“, uviedla spoločnosť pre portál Bleepingcomputer.com.

V rámci Európy sa kybernetický útok dotkol 20 687 tisícov zákazníkov, spresnila spoločnosť. A hoci neboli zverejnené kompletné podrobnosti, ako sa hackeri dostali k dátam zákazníkov, tak sa zdá, že za týmto účelom pravdepodobne využili sociálne inžinierstvo.

Štátny inšpektorát ochrany údajov v Litve, kde má spoločnosť sídlo poznamenal, že hackeri sa dostali k údajom ako sú e-mailová adresa, celé meno, poštové adresy, mobilné číslo, obmedzenia na platobnej karty, či informácie o účte. Revolut ale doplnil, že tento zoznam informácií, ktorý zverejnil úrad, sa môže od zákazníka ku zákazníkovi líšiť. Spoločnosť ďalej prízvukuje, že hackeri sa nedostali k PIN alebo heslám k účtom.

Revolut rovnako zdôrazňuje, že narušiteľ nezískal prístup k finančným prostriedkom používateľov.

„Aby bolo jasné, žiadne finančné prostriedky neboli prístupné ani ukradnuté. Peniaze našich zákazníkov sú v bezpečí – ako vždy. Všetci zákazníci môžu naďalej používať svoje karty a účty ako zvyčajne.“ povedal hovorca spoločnosti pre BleepingComputer.

Spoločnosť v závere uviedla, že takéto incidenty berie neuveriteľne vážne a chcela by sa úprimne ospravedlniť všetkým zákazníkom, ktorých sa tento incident dotkol.

Stali ste sa obeťou tohto útoky aj vy? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch alebo na sociálnych sieťach.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre