SpravodajstvoTechnológie

Adblock Plus: Reklama na Facebooku je zásah proti užívateľom!

Facebook plánuje zobrazovať reklamy každému bez ohľadu na to, či používa nástroj na blokovanie reklám alebo nie. Tento prístup bol vždy považovaný za kontroverzný. A spoločnosť Adblock Plus toto rozhodnutie obísť nástroje na súkromie a bezpečnosť mimoriadne naštvalo.

Zásah proti užívateľom

Ben Williams z Adblocku to označil ako zásah „proti užívateľom“ a tvrdí, že ide o „nešťastný krok, ktorý ide nasilu proti výberu užívateľa“. Odmieta názor, že Facebook urobil rozhodnutie na základe toho, čo užívatelia sami chcú.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Zdôrazňuje, že Facebook si je vedomý toho, že užívatelia inštalujú nástroje na blokovanie reklamy z nejakého dôvodu, a aj napriek tomu sa rozhodol tvrdo zakročiť proti ich rozhodnutiu. Plán je taký,  že užívatelia by sami a za chodu mali naložiť s reklamami a ďalším obsahom.

Facebook blokovanie reklamy

Ben tvrdí, že toto rozhodnutie sa veľmi dobre môže obrátiť proti Facebooku a firmám s reklamou:

„Len ťažko si viem predstaviť, že by Facebook alebo firmy s umiestnenou reklamou takýmto spôsobom získali nejaký osoh: zverejňujúci (Facebook) si znepriatelí svoje publikum a zverejňovaní (jednotlivé firmy) dovolia, aby ich vzácna značka bola publiku nasilu vnucovaná.“

Takže môže z tohto vzniknúť vôbec niečo dobré? Podľa Adblock Plus to spustí ešte intenzívnejšiu diskusiu o blokovaní reklamy:

Ak nič iné, celá táto pozornosť, ktorej sa nám dostáva od Facebooku, naznačuje, že blokovanie reklamy dosiahlo svoj vrchol a môže to znamenať náš koniec.

 

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close