V 4. kvartáli minulého roka na predaje smartfónov Apple nestačil Samsung a ani Huawei
Spoločnosti Apple sa v poslednom kvartáli minulého roka náramne darilo. Predali najviac smartfónov spomedzi všetkých výrobcov.
Spoločnosť Strategy Analytics publikovala v týchto dňoch záverečnú správu týkajúcu sa predajov objemu smartfónov jednotlivých výrobcov, z ktorej vyplýva, že najviac sa darilo spoločnosti Apple. Tá okrem iného v priebehu včerajšieho dňa uverejnila finančné výsledky, ktoré prekonali očakávania spoločnosti. Vráťme sa však k späť k téme.
70,7 milióna predaných zariadení
Spoločnosť Apple podľa zverejnených štatistík predala približne 70,7 milióna zariadení, čo predstavuje najviac spomedzi všetkých výrobcov smartfónov. Druhým najúspešnejším predajcom smartfónov bola spoločnosť Samsung s celkovým počtom predaných smartfón o objeme 68,8 milióna zariadení. Spoločnosť Huawei skončila na 3. priečke s objemom predaja 56 miliónov zariadení. Spoločnosť Xiaomi, ktorej sa darí v posledných mesiacoch obzvlášť v Európe, predala 33 miliónov smartfónov. 5. najväčším predajcom je spoločnosť Oppo, ktorá predala 30,5 milióna zariadení. Úspech spoločnosti Apple v poslednom kvartáli minulého roka však nestačil na to, aby sa posunuli o pozíciu vyššie z pohľadu celoročného objemu predaja zariadení. Podrobné štatistiky si môžete pozrieť nižšie v tabuľkovej forme, vrátane porovnania výsledkov predajov z roku 2018.
Výrobca | Q4 ’18 | 2018 | Q4 ’19 | 2019 |
Samsung | 69.3 (18.4%) | 291.3 (20.3%) | 68.8 (18.4%) | 295.1 (20.9%) |
Huawei | 60.5 (16.1%) | 205.8 (14.4%) | 56.0 (15.0%) | 240.5 (17.0%) |
Apple | 65.9 (17.5%) | 206.3 (14.4%) | 70.7 (18.9%) | 197.4 (14.0%) |
Xiaomi | 26.0 (6.9%) | 119.3 (8.3%) | 33.0 ( 8.8%) | 124.8 (8.8%) |
OPPO | 31,1 ( 8.3%) | 116.6 (8.1%) | 30,5 (8.1%) | 115.1 (8.1%) |
Iní výrobcovia | 123.2 (32.8%) | 492.3 (34.4%) | 115.5 (30.8%) | 439.7 (31.1%) |
Celkový objem | 376.0 (100.0%) | 1431.6 (100.0%) | 374.5 (100.0%) | 1412.6 (100.0%) |
„Spoločnosť Huawei dodala 56 miliónov smartphonov do celého sveta v Q4 2019, čo predstavuje medziročný pokles o 7% zo 60,5 milióna v Q4 2018. Globálny trhový podiel Huawei v minulom roku klesol zo 16 na 15 percent. Napriek silnému predaju 5G Huawei v Číne spomaľuje a čelí tvrdšej konkurencii na zahraničných trhoch na kľúčových trhoch, ako je Európa. “Hovorí Woody Oh, riaditeľ spoločnosti Strategy Analytics.
Prispeli ste do týchto štatistík aj Vy? Ak áno, dajte nám vedieť nižšie v komentároch, ku ktorému výrobcovi ste sa priklonili, ako aj to, či ste spokojný s Vami zakúpeným zariadením.
Komentáre