Špekuluje sa, že Huawei by mohol predať značku Honor

Známy analytik hovorí, že Huawei by mohol aktuálne problémy aspoň čiastočne vyriešiť odpredajom dcérskej spoločnosti Honor

honor 9x pro dizajn
Zdroj: Vosveteit (Tomáš Krajčoviech)

Nie je žiadnym tajomstvom, že spoločnosti Huawei „dochádza dych“. Dôvodom sú sankcie zo strany USA, s ktorými si spoločnosť (zatiaľ) nevie rady. Sankcie spočívajú primárne v tom, že Huawei nemôže odoberať produkty a služby od spoločností, ktoré na ich výrobu využívajú americké technológie bez toho, aby boli zo strany amerických úradov licencované. Odhliadnuc od softwaru, v praxi to znamená nedostatok komponentov pre svoje zariadenia.

Uvažuje Huawei o predaji značky Honor?

Portál Gizmochina.com prichádza s možným „riešením“, ako sa dostať aspoň čiastočne z tejto šlamastiky. Odvoláva sa na známeho analytika Ming-Chi Kuo-a, ktorý na základe analýzy trhu a možností spoločnosti Huawei, predpovedá, že jedným z možných scenárov je odpredaj dcérskej spoločnosti Honor.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Podľa neho by to bola win-win situácia pre všetky zúčastnené strany bez ohľadu na kupcu. Dôvodom je, že svojim spôsobom by vyhral každý. Huawei by zo seba striasol časť problémov, dodávatelia by mohli aj naďalej dodávať svoje produkty, a čínsky priemysel ako taký, by v spojitosti s týmto odvetím „krvácal menej“.

Ming verí, že aktuálna hodnota telefónov Honor, je momentálne v ich značke. Zároveň aj v to, že dcérska spoločnosť dokáže fungovať separátne od spoločnosti Huawei, a to aj napriek tomu, že primárne sústredenie Honoru je na cenovo dostupnejšie modely smartfónov. Ming dodáva, že spoločnosť Honor by bola bezpochyby do budúcnosti schopnou vyvinúť aj drahšie zariadenia, čím by sa dostala aj do povedomia tých najnáročnejších zákazníkov. Inými slovami, Honor je plnohodnotnou značkou mobilných telefónov.

V súčasnosti sa očakáva, že ak by bol zachovaný status quo, tak že Huawei stratí v dohľadnej doba významný trhový podiel. Dôvodom nie je ani tak strata záujmu o telefóny spoločnosti, ale nedostatok komponentov na ich výrobu. Tie „najbláznivejšie“ odhady dokonca hovoria, že v budúcom roku spoločnosť vyrobí len ~50 miliónov zariadení. Dokonca sa objavili názory, že Huawei by mohol prepadnúť až na 7. priečku čo sa týka veľkosti manufaktúr. Do popredia na úkor Huawei, by sa mali dostať výrobcovia smartfónov ako Xiaomi, Oppo, Vivo a Transsion (pozn. redakcie: Transsion je výrobca smartfónov Tecno, Infinix, či Itel. Ide o dominantného hráča v Afrike a v južnej Ázii).

V súčasnosti viacero spoločností požiadalo USA, aby mohli kooperovať s Huawei. Ide napríklad o spoločnosť Qualcomm, ktorá by sa mohla stať potenciálne novým dodávateľom procesorov. Rovnako žiadosť podali aj spoločnosti Samsung, či MediaTek. Zatiaľ však kladné rozhodnutie nie je témou dňa.

Žolík v rukáve, ktorý nevieme, ako sa zachová

Za spomenutie stojí tiež povedať, že spoločnosť má v rukáve ešte jedného žolíka, ním je operačný systém HarmonyOS, ktorý chce Huawei distribuovať aj prostredníctvom iných výrobcov smartfónov.

HarmonyOS
Zdroj: Youtube (XEETECHCARE)

Teoreticky tu vzniká otázka, stane sa z Huaweiu „druhý Google“? Používateľskú základňu na to zatiaľ má a za pomoci partnerov, by ju mohol do budúcnosti aj udržať. Otázkou je, čo bude o 1-2 roky, kedy dôjde prirodzene ku generačnej obmene smartfónov, a či Huawei stihne zrealizovať svoje plány.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre