Facebook odhalil, ako sa v priebehu nasledujúcich rokov zmení
Facebook ukazuje, ako chce vyzerať o niekoľko rokov a čo všetko sa na sociálnej zmení a „vyšperkuje“. Dôležitú úlohu zohrá umelá inteligencia.
Facebook vo svojom nedávnom blogu predstavil svoje vízie a plány na nasledujúce roky. Poďme sa nižšie pozrieť, ako sa zmení najväčšia sociálna sieť.
„Keď premýšľame o nasledujúcich 20 rokoch, sústredíme sa na dve veľké veci: budovanie ďalšej generácie sociálnych médií pre mladých dospelých a využívanie nových produktových možností umožnených umelou inteligenciou (AI),“ vyjadril sa Facebook vo svojom blogu.
Zameranie sa na mladých ľudí
Facebook sa snaží zamerať na mladých dospelých ľudí, pretože sú budúcnosťou sociálnych médií. Hoci je Facebook pre všetkých, mladí dospelí sú dôležitou skupinou používateľov, ktorú chce Facebook osloviť a udržať si. Možno sa aj vy stotožníte s názorom, ktorý prechováva veľa ľudí a to je to, že Facebook využívajú prevažne ľudia v strednom veku a vyššie. To sa spoločnosti samozrejme nepáči, pretože chce, aby táto platforma bola pre všetkých.
Facebook preto zaviedol rôzne funkcie a služby, ktoré vedia byť pre mladých užitočné:
- Marketplace: Miesto, kde môžu nájsť a kúpiť lacný nábytok a iné veci, ktoré potrebujú pre svoje nové bývanie.
- Reels a Skupiny: Pomáhajú im objavovať a zdieľať svoje záujmy. Môžu sledovať krátke videá (Reels) a pripojiť sa k rôznym komunitám a diskusným skupinám, ktoré zdieľajú ich záujmy.
- Lokálne komunity a malé podniky: Spojenie s miestnymi komunitami a podporovanie miestnych podnikov môže byť pre nich dôležité, najmä keď sa presťahujú do nového mesta alebo začnú nový život.
- Facebook Dating: Funkcia, ktorá im pomôže nájsť si niekoho, kto sa im páči a s kým by chceli nadviazať vzťah.
Ešte väčšie využívanie umelej inteligencie
Facebook pracuje na zdokonaľovaní technológie, ktorá určuje, aké videá (Reels) a príspevky na nástenke, sa zobrazia používateľom. Tento proces sa nazýva hodnotenie alebo odporúčanie a cieľom je zobraziť používateľom obsah, ktorý ich najviac zaujme.
Facebook vyvinul novú architektúru modelu umelej inteligencie. Model je v podstate sofistikovaný algoritmus, ktorý sa dokáže učiť z veľkých množín údajov (napríklad z miliárd videí a príspevkov na Facebooku). Táto nová architektúra modelu sa učí oveľa efektívnejšie ako predchádzajúce modely, čo znamená, že môže lepšie pochopiť, aký obsah je pre každého používateľa najrelevantnejší.
Neprehliadni
V pilotnom projekte priniesla táto nová technológia výrazné zlepšenia, uvádza Meta. Používatelia videli viac videí, ktoré ich zaujímali, a trávili viac času na platforme. To znamená, že technológia efektívnejšie odporúčala obsah, ktorý sa im páčil.
Do konca roka 2026 si Facebook stanovil cieľ mať najlepšiu technológiu odporúčaní na svete. To znamená, že chcú, aby ich algoritmy boli najpresnejšie a najefektívnejšie v poskytovaní obsahu, ktorý používateľov najviac zaujme a udrží ich na platforme.
Príležitosti pre tvorcov obsahu
Facebook sa zároveň snaží urobiť z tvorby obsahu a zarábania peňazí jednoduchší proces pre každého. Tu sú hlavné kroky, ktoré podnikli, resp. majú ešte pred sevou:
Profesionálny režim
Profesionálny režim je určený pre ľudí, ktorí chcú zverejňovať verejne príspevky a získať nových sledovateľov. Za 18 mesiacov od zavedenia dosiahol tento režim viac ako 100 miliónov denných aktívnych používateľov.
Facebook zmenil spôsob, akým platí tvorcom obsahu
Teraz sú tvorcovia platení na základe toho, ako dobre ich obsah na platforme funguje (teda koľko interakcií a zhliadnutí získava). Tento nový model zjednodušuje, ako tvorcovia zarábajú peniaze, a rozširuje možnosti zarábania na všetky formáty obsahu, vrátane fotografií, videí a textov.
Komentáre