Elon Musk: Aerodynamika elektromobilu Cybertruck môže byť „šialená“

Podľa Elona Muska by mohol kontroverzný pickup Cybertruck dosiahnuť extrémne nízky koeficient odporu vzduchu.

Cybertruck
Zdroj: tesla.com/cybertruck

V sobotu uviedol riaditeľ spoločnosti Tesla, Elon Musk, že s „poriadnou dávkou úsilia“ by mohol kontroverzný pickup Cybertruck dosiahnuť extrémne nízky koeficient odporu vzduchu, ktorý sa pri bežných pickupoch len tak nevidí.

Musk, vo svojom tweete napísal, že futuristický elektromobil by mohol dosiahnuť hodnoty 0,3, čím by bol aerodynamickejší než model Ram 1500, model s najlepšou hodnotou v oblasti pickupov v roku 2019. Ten má koeficient 0,36. Automobil Tesly, Model 3, ktorý je oveľa viac aerodynamickejší má tento údaj len 0,23.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Odpor vzduchu treba brať v prípade elektromobilov do úvahy, pretože môže výrazne ovplyvniť počet kilometrov, ktoré vozidlo zvládne najazdiť. Obzvlášť to platí v prípade, kedy pridáte na auto dodatočnú záťaž.

Muskov tweet bol odpoveďou na vyšetrovanie inžiniera Justina Martina, ktorý prišiel na to, že zvláštny tvar vozidla spôsoboval turbulencie na vrchu čelného skla a za vozidlom.

„Mohlo to byť šťastím, že areodynamika vozidla dopadla celkom slušne, avšak verím, že sa jedná o  šikovný dizajn,“ uviedol Martin na Instagrame.

View this post on Instagram

Well, no one else did it so I did. Here is the #CyberTruck in CFD. What intrigues me is how well this works. While it may occur to be happenstance that the aero turns out quite well, I believe this was actually the result of very clever design. Ease of manufacturing in flat panels, significant use of triangulated body parts, etc. I won't quote a drag coefficient, as I dont want to put words in anyone's mouth, but I will place money on it being much lower than most sports cars (due to down force), and nearly any (1/2 ton) truck period. Further, I believe the vortex shed over the bed walls helps act to "seal the bed" when the cover is open. I havent modeled the open bed yet, but it sure seems promising. Further, it appears the front end is designed to almost entirely blank out / shield the wheel well…. The cad file is dimensionally correct, all angles and curves are as close as possible. There are some uncertainties such as fenders and wheel well air-exhaust etc. Lastly, at 65mph the local velocity over the roof "peak" is 88mph. Is this the ultimate Elon Easter Egg? @tesla #Tesla #TeslaTruck #CFD @elon

A post shared by Justin Martin (@justinwmartin14) on

Musk sa taktiež vyjadril k  prúdeniu vzduchu na spodnej strane vozidla. Podľa neho ľudia prehliadajú, že je úplne rovná a  tým zlepšuje celkové hodnotenie vozidla. Väčšina pickupov má na spodnej strane rôzne trubice, hriadele a iné veci, ktoré zabraňujú prúdeniu vzduchu.

Koeficient odporu vzduchu ale neodhalí všetky detaily toho, ako efektívne bude auto svoju batériu využívať. Jedná sa o užitočný údaj, ale je len čiastkový. Nehovorí o tom ako sa bude vozidlo správať vo vetre a aká bude jeho celková spotreba energie, popisuje profesor kvapalných mechaník Chris Baker.

V  oblasti výkonu sú aj iné aspekty, ako napríklad brzdenie, prevody a výkonnosť motorov. Nespomíname exoskelet Cybertrucku, ktorý je vyrobený z nehrdzavejúcej ocele, čím je oveľa ťažší, ako väčšina vozidiel v rovnakej kategórii.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre