Spravodajstvo

Poplatky za služby operátorov, platíme priveľa?

Platíme za služby, ktoré nepotrebujeme? V rámci Veľkej Británie sa robil zaujímavý prieskum, ktorý sa dotýkal práve problematiky poplatkov za mobilné služby. Výsledkom tohto výskumu bolo zistenie, že sedem miliónov zákazníkov z desiatich miliónov by mohlo ročne na poplatkoch ušetriť až 159 libier (zhruba 190 eur) len zmenou operátora. Štúdia poukazuje na to, zákazníci ročne celkovo preplatia viac ako 5,4 milióna libier, čo je určite pekná kopka peňazí. Hoci takmer 42 % percent zákazníkov podľa výskumu si uvedomuje, že konkurencia im môže poskytnúť oveľa nižšie poplatky za služby, tak až 48 % zákazníkov nikdy nezmenilo operátora.

Zákazníci pritom podľa výskumu si platia desiatky libier navyše za textové správy, voľné minúty či internet, ktoré pritom vôbec nevyužívajú. Richard Loyd riaditeľ inštitúcie (Which), ktorá zastrešovala spomínaný výskum hovorí: „Mobilné spoločnosti musia ľuďom pomôcť získať lepšie kontrakty prostredníctvom zmeny operátora a zabezpečiť aby cenová politika bola transparentná.“

Na čo reagoval  Ofcom (regulátor mobilného odvetia vo Veľkej Británii): „Mobilný priemysel vo Veľkej Británii je jeden z najsúťaživejších v Európe, posledné prieskumy Ofcomu tiež hovoria, že máme najlacnejšie ceny v rámci 27 krajín EÚ“

Využívate  všetky služby, ktoré si platíte v rámci paušálov, či ani nie?

Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close