O bezpečnosť CS:GO serverov od Valve sa stará nepretržite viac ako 1700 procesorov
Všetky populárne multiplayer hry bojujú neustále proti narastajúcemu trendu podvodníkov, ktorí sa snažia využívať nepovolený software vo svojej prospech. Výnimkou nie je ani najpopulárnejšia FPS hra na svete, Counter Strike Global Offensive, ktorá je obzvlášť náchylná na tento typ hráčov.
V poslednom období si však hráči tejto populárnej hry mohli všimnúť, že cheaterov pomaly, ale isto ubúda. Dôvodom je totiž zavedenie nového systému VACnet, ktorý je založený na hĺbkovom učení, hovorí John McDonald, vývojár spoločnosti Valve.
Prelom v myslení spoločnosti prišiel v priebehu roku 2016 kedy sa spoločnosť rozhodla namiesto najímania nových vývojárov procesy automatizovať. Výsledkom bolo vytvorenie spomínaného systému, ktorý pracuje po boku s Overwatch CS:GO’s player-operated replay tool nástrojom, ktorý hodnotí hráčov, ktorí boli nahlásení. A tak vznikol VACnet systém, ktorý nie je programom, ktorého cieľom je identifikácia dodatočného škodlivého softwaru, ale hĺbkové učenie a analýza správania sa hráčov za účelom zistenia ako cheatovanie „vyzerá“.
McDonald ďalej hovorí, že boju s cheatovaním nie je ešte koniec a že je to boj na dlhú trať. Avšak v rámci budovania VACnet sa sústredili na jednu z najznámejších foriem podvádzania – aimbot a to z dôvodu, že predstavuje ľahko špecifické zmeny v podobe zachytenia zmien v smere osi Y a odchýlky v smere osi X pol sekundy pred výstrelom a štvrtinu sekundy po výstrele.
Na zavedenie tejto ochrany proti podvodníkom Valve muselo vynaložiť enormné úsilie a to z dôvodu, že CS:GO hrajú milióny hráčov. Denne sa odohrá viac ako 600 000 5on5 zápasov. Na to, aby všetko fungovalo ako má tak Valve potrebuje 1700 procesorov.
Neprehliadni
Zdroj: PCGamer.com
Komentáre