Google mení vzhľad výsledkov vyhľadávania pre smartfóny. Pozrite sa, ako bude vyzerať

Spoločnosť sa chce viac sústrediť na informácie, ako na „pozlátko“ naokolo

Google novy vzhlad vysledky vyhladavanie pre smartfony
Zdroj: Google

Nový rok je pre mnohých z nás začiatkom niečoho nového. Dávame si predsavzatia, že dačo chceme zmeniť a pokúšame sa tieto ciele naplniť. Rovnako, ako ľudia, tak aj spoločnosti robia razantné rozhodnutia a zmeny. Jednou z takýchto spoločností je aj Google, ktorý upravuje vzhľad výsledkov vyhľadávania pre mobilné vyhľadávanie. Informuje o tom samotná spoločnosť prostredníctvom svojho blogu.

„V jednoduchosti je krása“

„Chceli sme urobiť krok späť, aby sme to trochu zjednodušili, aby ľudia mohli rýchlejšie a ľahšie nájsť to, čo hľadajú.  Považujem to za skutočne osviežujúce. Pre mňa je to závan čerstvého vzduchu!“ hovorí dizajnér spoločnosti, Aileen Cheng.

Cheng ďalej vysvetľuje, že nový vzhľad sa sústreďuje na zobrazenie viac informácií, namiesto na dizajnové prvky naokolo výsledkov vyhľadávania.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Ide o zjednodušenie zážitku a prinesenie viac informácií k ľuďom, ktoré hľadajú, čo najjasnejšie a najrýchlejšie.“

Google nove vysledky vyhladavania_sustredenie na informacie
Zdroj: Google

Ďalej dodáva, že jedným zo spôsobov ako uľahčiť dohľadanie žiadanej informácie čo najrýchlejšie, je v spôsobe písma, ktoré v novom vzhľade výsledkov vyhľadávania je o niečo väčšie, aby ľudské oko mohlo rýchlejšie skenovať a porozumieť zobrazenému obsahu.

Google nove vysledky vyhladavania_viac textu
Zdroj: Google

Cheng ďalej prezrádza, že zväčšili výsledky a názvy sekcií. Ďalej dopĺňa, sa rozhodli vytvoriť nový dizajn „od kraja po okraj“, pričom minimalizovali použitie tieňov. Vďaka tomu používateľ môže lepšie vidieť, čo hľadá.

„Celkovým efektom je, že máte viac vizuálneho priestoru a priestoru na dýchanie, aby sa výsledky vyhľadávania a ďalší obsah dostali do centra pozornosti.“

Aileen hovorí, že sa hrali aj s použitím odvážnejších farieb. Nakoniec sa však rozhodli pre použitie čistého pozadia s jemnými tónmi, aby farby neboli rušivými. Okrem iného z výsledkov vyhľadávania možno viac cítiť „Googley pocit“. Cheng hovorí, že dizajn je o niečo málo viac „bublinovejší a okrúhlejší“, ktorý môžeme vidieť napríklad v prípade ikon a obrázkov.

Google_vysledky vyhladavania_viac oblosti
Zdroj: Google

„Táto forma je už teraz súčasťou našej DNA. Stačí sa pozrieť na vyhľadávací panel alebo na lupu,“ upozorňuje Aileen.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre