AKTUÁLNE: Za víkendovým výpadkom Heureka.sk nestála technická chyba, ale hackeri. Vieme, čo sa udialo!

Známy nákupný server, ktorý slúži ako porovnávač cien medzi obchodmi, napadli počas víkendu hackeri. Stránky boli niekoľko hodín nedostupné!

heureka hackeri
Zdroj: Vosveteit.sk, Printscreen (Heureka.sk)

V priebehu posledných týždňov a mesiacov sme mohli byť svedkami viacerých kybernetických útokov na ciele naprieč Slovenskom a Českom. Napríklad koncom minulého mesiaca, hackeri zaútočili na technickú infraštruktúru veľkoobchodu Metro. V dôsledku útoku boli odstavené viaceré interné systémy firmy. Riadne nefungovali niekoľko dní. No zdá sa, že hackerom sa „Slováci „zapáčili“. Dôvodom je ďalší kybernetický útok. Tentokrát hackeri útočili na server známeho porovnávača cien.

Išlo o masívny DDoS útok

V priebehu uplynulého víkendu sa mohli návštevníci známeho porovnávača cien, Heureka.sk vrátane českej mutácie webu, stretnúť s výpadkami stránok, ktoré trvali niekoľko hodín. Nešlo ale o technickú chybu na strane prevádzkovateľa služby. Lukáš Putna, CTO Heureka Group, pre náš portál uviedol, že za výpadkom stál masívny DDoS útok.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Heureka v sobotu 19. 11.  čelila masívnemu DDoS útoku, výpadok trval niekoľko hodín. Weby slovenskej a českej Heureky boli počas tohto výpadku nedostupné.“, uviedol Putna pre náš portál.

Pre tých, ktorí nevedia, tak DDoS je typ útoku, kedy hackeri zahltia server tak veľkým množstvom požiadavkou, že server, na ktorom beží stránka, to nezvládne a jednoducho kľakne. Spoločnosť na tento kybernetický útok zareagovala obmedzením prístupu zahraničných IP adries ku stránke. V dôsledku toho nemohli ľudia s IP adresou inou, ako od slovenských, resp. českých poskytovateľov internetu, pristupovať k webu.

„V danej chvíli bolo jediným riešením dočasne zablokovať množstvo zahraničných adries, čo bohužiaľ dočasne zablokovalo služby aj pre niektorých našich užívateľov a zákazníkov.“

Heuréka obnovila plnú funkčnosť stránok a funkcií v nedeľu vo večerných hodinách. Ďalšie kybernetické útoky, spoločnosť po incidente nezaznamenala.

„Všetky pôvodné funkcionality Heureky, vrátane zahraničných prístupov, boli obnovené v nedeľu po 19:00 hod. Ďalšie pokusy o útok sme nezaevidovali.  Za všetky komplikácie sa ospravedlňujeme.“, doplnil Putna.

Podľa dostupných informácií, ktoré Heuréka komunikovala svojim obchodným partnerom, tak kybernetický útok spustil i problémy so systémom dobíjania kreditu pre obchody, ktorý používajú na inzerciu. Spoločnosť vo vyjadrení pre partnerov uviedla, že všetky e-shopy, ktorých sa tento problém dotkol, začali zamestnanci firmy postupne oslovovať, aby vyriešili vzniknuté problémy.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre