Trh so smartfónmi aj naďalej rastie. Kedy dosiahne svoj strop?
Smartfóny sú jednoducho IN. Dokazujú to najnovšie štatistiky za posledný kvartál roku 2016, ktoré hovoria o ďalšom raste dopytu po smartfónoch takmer v každom kúte sveta. Najnovšie dáta z GfK totiž hovoria o tom, že s výnimkou Západnej Európy sa v ostatných regiónoch smartfónom darilo.
Ako môžete vidieť nižšie v tabuľke, tak najvýraznejšie rástol dopyt v Strednej a Východnej Európe a to až o 16% v medzi kvartálnom porovnaní s minulým rokom. V poslednom kvartáli sa ďalej výraznejšie darilo zvyšovať dopyt aj v Číne, kde záujem atakoval dvojciferné hodnoty. Pri pohľade na dopyt ako celok, záujem o smartfóny vzrástol o 6,1%. V číselných hodnotách v poslednom kvartáli minulého roka celkový dopyt po chytrých telefónoch bol takmer 400 miliónov kusov.
Predaj smartfónov 4Q 2016 versus 4Q 2015 | ||||||
Počet predaných kusov (v miliónoch) | Hodnota predaja (v mld USD) | |||||
4Q15 | 4Q16 | Y/Y % rozdiel | 4Q15 | 4Q16 | Y/Y % rozdiel | |
Západná Európa | 40.4 | 38.6 | -4% | 16.3 | 16.2 | -1% |
Stredná a východná Európa | 20.9 | 24.2 | 16% | 4.3 | 5.6 | 30% |
Severná Amerika | 56.2 | 58.0 | 3% | 21.9 | 22.9 | 5% |
Latinská Amerika | 29.9 | 32.3 | 8% | 7.1 | 9.8 | 38% |
Stredný Východ a Afrika | 41.5 | 41.9 | 1% | 10.3 | 10.7 | 4% |
Čína | 106.6 | 118.9 | 12% | 33.7 | 36.9 | 9% |
Vyspelé ázijské krajiny | 19.8 | 20.5 | 4% | 12.3 | 13.6 | 11% |
Rozvíjajúce sa ázijské krajiny | 53.3 | 56.8 | 7% | 8.5 | 9.8 | 15% |
Celkovo | 368.6 | 391.2 | 6.1% | 114.4 | 125.5 | 9.7% |
Druhá tabuľka zase znázorňuje celkové tržby za predané smartfóny v porovnaní s rokom 2015 ku roku 2016, kde tak isto vo všetkých regiónoch je možné vidieť kladné čísla, pričom najviac sa darilo predaju smartfónov práve v Strednej a Východnej Európe a v Latinskej Amerike.
Predaj smartfónov 2016 versus 2015 | ||||||
Počet predaných kusov (v miliónoch) | Hodnota predaja (v mil. USD) | |||||
2015 tržby | 2016 tržby | Y/Y rozdiel | 2015 tržby | 2016 tržby | Y/Y rozdiel | |
Západná Európa | 135.4 | 131.6 | -3% | 52.9 | 53.6 | 1% |
Stredná a východná Európa | 71.5 | 78.5 | 10% | 14.5 | 17.1 | 18% |
Severná Amerika | 191.0 | 191.3 | 0% | 72.1 | 71.8 | 0% |
Latinská Amerika | 108.4 | 107.1 | -1% | 26.8 | 31.7 | 18% |
Stredný Východ a Afrika | 157.5 | 165.5 | 5% | 40.4 | 41.8 | 3% |
Čína | 385.3 | 450.1 | 17% | 116.2 | 133.6 | 15% |
Vyspelé ázijské krajiny | 73.4 | 73.8 | 1% | 43.0 | 45.3 | 5% |
Rozvíjajúce sa ázijské krajiny | 197.9 | 210.2 | 6% | 32.2 | 34.1 | 6% |
CELKOVO | 1,320.5 | 1,408.0 | 6.6% | 398.1 | 428.9 | 7.7% |
Zdroj: GfK Point of Sales (POS) – dáta zistené v POS na 90+ trhoch v rokoch 2015 a 2016 |
Arndt Polifke, globálny riaditeľ výskumu pre telekomunikácie v GFK na margo výsledkov povedal:
Neprehliadni
„Žiadny iný technologický produkt nepoužívajú spotrebitelia tak intenzívne ako smartfón. Preto je dopyt po smartfónoch stabilný aj na saturovaných trhoch. Vďaka celému radu fantastických inovácií, ako je virtuálna realita, umelá inteligencia, funkcia „inteligentná domácnosť“, mobilné platby a mobilné aplikácie pre zdravý životný štýl, budú mať smartfóny pre spotrebiteľov na rozvinutých trhoch stále veľký význam. Okrem toho sú tu rastúce regióny ako Stredný východ/Afrika a rozvíjajúce sa ázijské krajiny, ktorých trhy ešte len vyzrievajú a predstavujú teda významný rastový potenciál. Tieto dva faktory vedú k tomu, že môžeme v prípade dopytu po smartfónoch vysloviť na rok 2017 prognózu solídneho rastu.“
Komentáre