Spravodajstvo

Ruský cenzorský úrad Roskomnadzor uvalil na Google sankcie

Ruský cenzorský úrad Roskomnadzor uvalil sankcie na spoločnosť Google. Údajne je zdrojom „podvodných správ“ namierených voči Rusku.

Vojnový konflikt na Ukrajine so sebou neprináša len materiálne škody, ale aj nezvratné straty na životoch. V posledných týždňoch sme svedkami besného vyčíňania ruských vojakov u našich susedov, pričom časť proruských médií sa snaží tieto činy zľahčovať, či vyvracať.

Medzičasom viacero nadnárodných platforiem, ktoré slúžia na šírenie obsahu, vystavilo dezinformačným médiám stopku. Napríklad Facebok a YouTube obmedzili naprieč ich kanálmi prokremeľské média Sputnik a Russia Today. V priebehu posledných dňoch sme sa vďaka hackerom z Anonymous dozvedeli, že ovplyvňovanie obsahu v médiách, je pre Kremeľ dennou rutinou. Odhalil to únik dát z ruskej štátnej mediálnej spoločnosti VGTRK, ktorá prevádzkuje stovky miestnych, ale aj nadnárodných médií.

Rusko okrem iného v posledných týždňoch vystavilo viacerým miestnym médiám stopku, ktoré sa nepodvolili miestnemu regulátorovi médií a zároveň ľuďom obmedzilo prístup k sociálnym sieťam, ako je Facebook, či Twitter.

Roskomnadzor uvalil sankcie na Google

Najnovšie sa do pozornosti širokej verejnosti dostávajú sankcie zo strany Roskomnadzoru, miestneho regulátora médií, ktorý uvalil na spoločnosť Google sankcie. Úrad na svojich stránkach informuje, že zakazuje spoločnosti možnosť sprostredkovávať reklamu naprieč krajinou. Taktiež obmedzil prístup k aplikácii a webovým stránkam Google News. Roskomnadzor spoločnosti ďalej nariadil, že musí informovať používateľov vyhľadávača Google o tom, že porušuje miestnu legislatívu.

Úrad tieto kroky vysvetľuje tým, že Google, najmä videohosting YouTube, sa stal jednou z kľúčových platforiem šíriacich podvodné informácie o priebehu špeciálnej vojenskej operácie na území Ukrajiny, ktoré diskreditujú Ozbrojené sily Ruskej federácie. Roskomnadzor ďalej dáva spoločnosti za vinu, že obmedzili viacero ruských médií naprieč servermi YouTube-u. Ide napríklad o Russia Today, Russia 24, Sputnik, Zvezda, RBC, či NTV.

Len pre pripomenutie, miesta legislatíva za ktorou stojí úrad zakazuje označovať aktuálny vojenský konflikt na Ukrajine inými slovami, ako „špeciálna vojenská operácia“. Kto tento zákaz poruší, tak mu hrozí 15-ročný trest za mrežami. Média zároveň v súvislosti s vojnou nemôžu publikovať iné správy, ako tie, ktoré pochádzajú z oficiálnych ruských zdrojov.

Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close