Facebook podal patentovú prihlášku, ktorá opisuje nový spôsob analýzy dát, ktorý prezradí počet členov v domácnosti
Facebook si dal patentovať patent, ktorý jednoduchšie zacieli celé rodiny na základe analýzy fotografií, ktoré používatelia nahrali.
Podľa popisu patentovej prihlášky nový patent ide ešte ďalej ako súčasný zber dát. V súčasnosti spoločnosť Facebook zbiera údaje z profilov používateľov, ktoré uvádzajú, zo zdieľania životných udalostí, ktoré často nezdieľa len konkrétna osoba, ale aj rodinný príslušníci a podobne. Vo výsledku tak zbiera dáta nie len o samotnom jednotlivcovi, ale aj jeho rodinných príslušníkov.
Nový systém však chce ísť ešte ďalej. Zahŕňa ešte sofistikovanejšiu úroveň dolovania dát. Navrhovaný model by krížovo odkazoval na detaily z fotografií so značkami, popismi, zoznamu požívateľov s rovnakou IP adresou a ďalšími podrobnosťami. Z toho môže Facebook následne odvodiť koľko ľudí je v domácnosti spolu s rôznymi demografickými informáciami.
V jednom z príkladov spoločnosť Facebook opisuje muža, ktorý pravidelne zdieľa na sociálnych sieťach dve ženy, ktoré sa opakujú vo viacerých statusoch. Jedna z nich je mladé dievča s popisom „môj anjel“. Systém následne má vyvodiť, že v jeho domácnosti žijú 1 muž a 2 ženy, pravdepodobne manželka a dcéra. Následne tieto dáta je možné využiť na lepšie zacielenie reklám a to aj bez toho, že používateľ výslovne neuviedol na Facebook, že má manželku a dcéru.
Tento patent by mal výslovne pokrývať fotografie nahraté používateľmi.
Neprehliadni
Inteligentné dolovanie dát a cielenie reklamu nie je pre Facebook tabu
Spoločnosť Facebook nie tak dávno spustila platformu Portal, ktorá primárne slúži na prepojenie sa na detí, resp. vnúčatá. Aj táto služba v sebe skrýva niečo „extra“. Obsahuje pokročilú AI technológiu, ktorá identifikuje ľudí na základe kontextuálneho systému nazvaného „2D Pose“, nie skutočného rozpoznávania tváre. Spoločnosť Facebook uvádza, že môže použiť údaje o volaniach z portálu a aplikácie na zacielenie reklám na iných platformách.
Zdroj: TheVerge.com
Komentáre