Google spúšťa beta verziu Privacy Sandbox pre Android. Ako to ovplyvní vaše súkromie na internete?

Google spúšťa Privacy Sandbox pre Android beta s cieľom, aby lepšie prispôsoboval reklamu a zároveň viac chránil súkromie používateľov.

spehovanie a sukromie
Zdroj: Pixabay.com, Vosveteit.sk (koláž)

Google nedávno oznámil, že rozširuje funkciu Privacy Sandbox, ktorá slúži na zlepšenie ochrany súkromia používateľov pri prehliadaní internetu. Táto funkcia už bola k dispozícii na webovej verzii Chrome, ale teraz sa prichádza aj na Android. Zatiaľ ale ide len o beta verziu Privacy Sandbox, ktorá by mala poskytnúť užívateľom väčšiu kontrolu nad tým, ako sú ich údaje používané na internete. V tomto článku sa pozrieme na to, čo vlastne Privacy Sandbox je a čo prináša nová beta verzia na Android. Na túto tému nás upozornil blog.google.com

Čo je to Privacy Sandbox?

Ako sme už vyššie spomínali tak Privacy Sandbox je iniciatíva Googlu zameraná na zlepšenie ochrany súkromia používateľov a podporu digitálnej reklamy. Tento projekt ale vznikol ako odpoveď na narastajúce nároky používateľov na súkromie a zároveň na zachovanie bezplatného prístupu k obsahu a službám. Privacy Sandbox sa sústreďuje na vývoj nových technológií pre digitálnu reklamu, ktoré obmedzujú zdieľanie dát používateľov a nezahrňujú použitie identifikátorov medzi aplikáciami. Cieľom Privacy Sandbox je umožniť reklamným sieťam a vydavateľom získať dostatočné množstvo dát pre personalizovanú reklamu, no zároveň chrániť súkromie používateľov.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Čo to znamená pre používateľa s Androidom?

Privacy Sandbox na Androide znamená, že používatelia budú mať lepšiu ochranu súkromia online, pretože nové API rozhrania nebudú využívať identifikátory používateľov, ktoré sledujú ich aktivity naprieč aplikáciami a webovými stránkami. Aplikácie, ktoré sa zúčastnia beta testovania, budú môcť využívať nové API rozhrania na zobrazovanie relevantných reklám a na meranie ich účinnosti bez potreby zdieľania súkromných údajov používateľov.

„Privacy Sandbox pre Android Beta sa bude zavádzať postupne, počnúc malým percentom zariadení so systémom Android 13, a bude sa časom rozširovať.“, hovorí Google.

Spoločnosť ďalej dopĺňa, že bude aktívne upozorňovať časť používateľov, aby sa zapojili do testovania. Ako používatelia odsúhlasia účasť v experimente, tak budú mať väčšiu kontrolu nad tým, aké záujmy aplikácie môžu použiť na prispôsobenie reklám. K dispozícii bude aj možnosť, aby sa používateľ mohol odhlásiť z tohto testu.

Sandbox
Zdroj: blog.google
Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre