Zakážu televízie pretáčanie TV reklám v archíve? Aký majú na to názor zákazníci online platforiem?
Veľké televízie tlačia na poskytovateľov online služieb, aby zákazníkom zakázali pretáčať reklamy. Používatelia sú zásadne proti.
Reklama je niečo, čo má len málokto rád. Väčšina ľudí reklamy nemá v obľube. Treba ale objektívne povedať, že vďaka reklame môžeme pristupovať k obsahu zadarmo. Otázkou ale zostáva, kde je tá správna miera medzi objemom reklamy a akceptovateľným množstvom? Tu sa názory rôznia.
V súčasnosti online televízne služby zažívajú rozmach. Jednou zo základných funkcií týchto platforiem je, že umožňujú používateľom pretáčať obsah, ak ho sledujú z archívu. Samozrejme, nejde len o pretáčanie deja filmu či seriálu, ale aj o reklám.
Poskytovatelia televízií chcú obmedziť možnosť pretáčať reklamy
Slovanet, jeden z lídrov na našom trhu, hlási, že veľký televízni poskytovatelia na Slovensku na nich tlačia, aby túto funkciu zákazníkom obmedzili. S rovnakým problémom sa ale stretávajú aj ďalší poskytovatelia obdobných služieb.
Na druhej strane, ak by online platformy pristúpili na túto požiadavku, tak by stratili zmysel. Len pre pripomenutie, veľké televízie si účtujú rôzne licenčné poplatky za to, aby ich mohli platformy vysielať. To je aj dôvod, prečo v nedávnej minulosti platformy ako UPC či 4ka zdražovali prístup k televíznemu obsahu.
Vráťme sa ale späť k téme. Slovanet hovorí, že chápe záujem vysielateľov, ktorí chcú zabrániť pretáčaniu obsahu v archíve.
Neprehliadni
„Chápeme záujem vysielateľov dosiahnuť rast svojich príjmov, z ktorých predstavuje reklama významnú časť.“, hovorí Jana Vavrovičová, produktová manažérka Slovanetu pre televízne služby.
Ďalej ale vysvetľuje, že obmedzenie tejto funkcie by išlo na úkor používateľov, ktorí si túto funkciu obľúbili.
„Takýto krok by však podľa nášho názoru bol na úkor komfortu pre zákazníkov a značne by degradoval výhody TV archívu. Vysielatelia pritom neustále zvyšujú požadované paušálne poplatky za šírenie signálu za každého zákazníka, a to vysoko nad mieru inflácie. Televíziám sme však chceli argumentovať najmä skutočnými názormi zákazníkov, preto sme pripravili vlastnú anketu, podrobné výsledky sme im zaslali a teraz chceme umožniť zapojiť sa aj ďalším záujemcom“, doplňuje.
92 % Slovákov je proti zákazu pretáčania
Slovanet za účelom, aby podporil svoju argumentáciu, vykonal aj prieskum. Podľa neho 97,5 % zákazníkov používa funkciu pretáčania obsahu v archíve a až 89,1 % uviedlo, že ho používa veľmi často. Zásadný nesúhlas so zavedením zákazu pretáčania reklám v TV archíve prejavilo 92,5 % zákazníkov. Inými slovami, len zanedbateľné % používateľov by akceptovalo obmedzenie tejto základnej funkcie.
„V prípade zavedenia zákazu pretáčania reklám v TV archíve by sa s ním zmierilo len 5,3 % zákazníkov, 23,4 % by obmedzilo sledovanie takýchto staníc a až 64,1 % by ich sledovanie obmedzilo zásadne.“, približuje Slovanet.
Ako je to s tebou, akceptoval by si zrušenie funkcie pretáčania obsahu z archívu alebo nie?
Komentáre