YouTube testuje novú službu, ktorá pravdepodobne prinesie viac reklám. Oceniť by ju však mohli aj používatelia

YouTube testuje funkciu, pomocou ktorej bude schopný sprostredkovať predaje produktov

YouTube zarobkyYouTube_kolko zarabaju tvorcovia videi
Zdroj: Vosveteit.sk (koláž), pngarts, nicepng

YouTube je bezpochyby najväčšou video platformou na svete, ktorú aktívne využíva väčšina populácie. Spoločnosť si preto dobre uvedomuje svoj potenciál, ktorý v kombinácii s dátami z iných služieb (Gmail, Google,…), vo svojej podstate nemá strop.

Portál engadget.com poukazuje na to, že YouTube začal v nedávne minulosti tvorcov videí oslovovať s požiadavkou, aby začali označovať vo svojich videách produkty. Podľa aktuálnych informácií, tieto údaje budú následne prepojené s analytickými a nákupnými nástrojmi.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Cieľom spoločnosti má byť údajne snaha premeniť značnú časť obsahu v akýsi „katalóg“ produktov, kde bude  umožnené divákom pozrieť sa na produkty, napríklad na ich špecifikácie, a následne prípadne zrealizovať aj samotný nákup. YouTube má zároveň testovať aj integráciu služby Shopify Inc.

Testovanie vyššie popísanej funkcie medzičasom stihol potvrdiť už aj hovorca YouTube. Ďalej dodal, že funkcia je testovanou na obmedzenom počte kanálov. Avšak na ďalšie informácie už bol skúpy.

Nový biznis model z YouTube môže spraviť svetového lídra v e-commerce oblasti

Nový obchodný model, ktorý spoločnosť aktuálne testuje, by mohla z YouTube platformy urobiť svetového lídra v oblasti e-commerce. Dôvodom je, že prostredníctvom implementácie tejto funkcie, by Google dokázal premeniť vzhliadnutia videí a produktov v nich, na reálne nákupy.

Dnes môžeme len hádať, či by YouTube vytvoril vlastnú nákupnú platformu, alebo by za týmto účelom využíval na konci dňa nejakého zo svojich partnerov, ale z pohľadu možných zárobkov, ide bezpochyby o nápad hodný miliardy dolárov.

Len pre zaujímavosť, nejde tak vcelku o nový biznis model. V Číne už dnes funguje v službe Douyin (ide o čínsku verziu TikToku), kde môžu influenceri pomocou živých videí ponúkať používateľov vybrané produkty.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre