Xiaomi v uplynulom kvartáli ovládlo 2. najväčší trh so smartfónmi. Samsung pohorel

Spoločnosť Xiaomi v Indii rastie. Predaje Samsungu poklesli o -28,4%

Xiaomi_trh so smartfonmi India_uvodny obrazok
Zdroj: Vosveteit.sk, Pixabay.com (mibro )

V druhej polovici januára tohto roku sme Vám priniesli informácie o tom, že India sa stala 2. najväčším trhom so smartfónmi na svete. Išlo v skutku o prekvapenie. Dlhé roky bola totiž Amerika 2. najväčším trhom. V Indii bolo v priebehu minulého roka celkovo predaných približne 158 miliónov smartfónov. Zaujímavosťou bolo, že takmer 3/4 všetkých smartfónov boli od čínskych výrobcov, na ktorých čele stála spoločnosť Xiaomi. Inak tomu nie je ani za uplynulý kvartál tohto roka. Informujú o tom analytici z IDC.

Xiaomi je aj naďalej lídrom. Samsung predal o -28,4% zariadení menej

Podľa štatistík India zažila v 1. kvartáli tohto roka vcelku „plochý“ štart čo sa týka predaja smartfónov. V priebehu prvých troch mesiacov sa v Indii predali 32,5 miliónov smartfónov, čo znamená medziročný nárast o 1,5%. Druhým dychom však treba povedať, že zvyšok sveta zažil vcelku strmý prepad predajov. Zároveň treba dodať, že India sa začala trápiť s pandémiou, s ktorou sa trápi zvyšok sveta až od druhej polovice marca. Inými slovami, predaje smartfónov neboli až tak výrazne ovplyvnené v sledovanom období aktuálnou krízou, ako to bolo v iných regiónoch sveta. Nižšie si  môžete pozrieť graf ukazujúci trendy predajnosti jednotlivých výrobcov za uplynulý rok.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
Trh so smartfonmi india_trendy 1. kvartal 2020
Zdroj: IDC

Čo je zaujímavé na indickom trhu je, že online predaje smartfónov vzrástli v porovnaní s rovnakým sledovaným obdobím z roku 2019 o 9%. Analytici to odôvodňujú rôznymi „cashback“ programami, atraktívnymi zľavami a podobne.

„Online kanál vzrástol v 1Q20 medziročne o 9,0%, a to vďaka niekoľkým novým zariadeniam, atraktívnym zľavám, cashback ponukám a ďalším cenovým zvýhodneniam. Podiel online predajov na celkových predajoch smartfónov bol  43,1%…“ hovorí Upasana Joshi, výskumník spoločnosti IDC.

Čo ukazujú čísla?

Prejdime však k samotným predajom smartfónov. Ako môžete vidieť nižšie, tak absolútnym lídrom je spoločnosť Xiaomi, ktorá predala 10,1 milióna smartfónov. V porovnaní s 1. kvartálom 2019, spoločnosť zvýšila objem predajov o 3,4%. Spoločnosť Samsung, ktorá v 1. kvartáli 2019 predala 7,1 milióna smartfónov, predala v úvode tohto roka už len 5,1 milióna zariadení. Na druhej strane sa vyšvihla spoločnosť Vivo, ktorej predaje vzrástli z 4,2 milióna predaných zariadení na 6,8 milióna. Najvýraznejším skokanom  je však spoločnosť Realme, ktorá predala o 119,4% zariadení viac ako v 1. kvartáli 2019. Prvú päticu uzatvára spoločnosť Oppo.

Trh so smartfónmi v  Indii (dodávky v miliónoch)
Spoločnosť 1Q20 Objem predaja 1Q20 trhový podiel v % 1Q19 Objem predaja 1Q19 trhový podiel v % Kvartálne  porovnanie
1. Xiaomi 10.1 31.2% 9.8 30.6% +3.4%
2. vivo 6.8 21.0% 4.2 13.0% +63.3%
3. Samsung 5.1 15.6% 7.1 22.2% -28.4%
4. realme 4.3 13.1% 1.9 6.1% +119.4%
5. OPPO 3.4 10.6% 2.4 7.6% +41.0%
Others 2.8 8.5% 6.6 20.5% -58.0%
Total 32.5 100.0% 32.0 100.0% +1.5%
Zdroj: IDC Quarterly Mobile Phone Tracker, May 2020
Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre