Xiaomi v uplynulom kvartáli ovládlo 2. najväčší trh so smartfónmi. Samsung pohorel
Spoločnosť Xiaomi v Indii rastie. Predaje Samsungu poklesli o -28,4%
V druhej polovici januára tohto roku sme Vám priniesli informácie o tom, že India sa stala 2. najväčším trhom so smartfónmi na svete. Išlo v skutku o prekvapenie. Dlhé roky bola totiž Amerika 2. najväčším trhom. V Indii bolo v priebehu minulého roka celkovo predaných približne 158 miliónov smartfónov. Zaujímavosťou bolo, že takmer 3/4 všetkých smartfónov boli od čínskych výrobcov, na ktorých čele stála spoločnosť Xiaomi. Inak tomu nie je ani za uplynulý kvartál tohto roka. Informujú o tom analytici z IDC.
Xiaomi je aj naďalej lídrom. Samsung predal o -28,4% zariadení menej
Podľa štatistík India zažila v 1. kvartáli tohto roka vcelku „plochý“ štart čo sa týka predaja smartfónov. V priebehu prvých troch mesiacov sa v Indii predali 32,5 miliónov smartfónov, čo znamená medziročný nárast o 1,5%. Druhým dychom však treba povedať, že zvyšok sveta zažil vcelku strmý prepad predajov. Zároveň treba dodať, že India sa začala trápiť s pandémiou, s ktorou sa trápi zvyšok sveta až od druhej polovice marca. Inými slovami, predaje smartfónov neboli až tak výrazne ovplyvnené v sledovanom období aktuálnou krízou, ako to bolo v iných regiónoch sveta. Nižšie si môžete pozrieť graf ukazujúci trendy predajnosti jednotlivých výrobcov za uplynulý rok.
Čo je zaujímavé na indickom trhu je, že online predaje smartfónov vzrástli v porovnaní s rovnakým sledovaným obdobím z roku 2019 o 9%. Analytici to odôvodňujú rôznymi „cashback“ programami, atraktívnymi zľavami a podobne.
„Online kanál vzrástol v 1Q20 medziročne o 9,0%, a to vďaka niekoľkým novým zariadeniam, atraktívnym zľavám, cashback ponukám a ďalším cenovým zvýhodneniam. Podiel online predajov na celkových predajoch smartfónov bol 43,1%…“ hovorí Upasana Joshi, výskumník spoločnosti IDC.
Čo ukazujú čísla?
Prejdime však k samotným predajom smartfónov. Ako môžete vidieť nižšie, tak absolútnym lídrom je spoločnosť Xiaomi, ktorá predala 10,1 milióna smartfónov. V porovnaní s 1. kvartálom 2019, spoločnosť zvýšila objem predajov o 3,4%. Spoločnosť Samsung, ktorá v 1. kvartáli 2019 predala 7,1 milióna smartfónov, predala v úvode tohto roka už len 5,1 milióna zariadení. Na druhej strane sa vyšvihla spoločnosť Vivo, ktorej predaje vzrástli z 4,2 milióna predaných zariadení na 6,8 milióna. Najvýraznejším skokanom je však spoločnosť Realme, ktorá predala o 119,4% zariadení viac ako v 1. kvartáli 2019. Prvú päticu uzatvára spoločnosť Oppo.
Trh so smartfónmi v Indii (dodávky v miliónoch) | |||||
Spoločnosť | 1Q20 Objem predaja | 1Q20 trhový podiel v % | 1Q19 Objem predaja | 1Q19 trhový podiel v % | Kvartálne porovnanie |
1. Xiaomi | 10.1 | 31.2% | 9.8 | 30.6% | +3.4% |
2. vivo | 6.8 | 21.0% | 4.2 | 13.0% | +63.3% |
3. Samsung | 5.1 | 15.6% | 7.1 | 22.2% | -28.4% |
4. realme | 4.3 | 13.1% | 1.9 | 6.1% | +119.4% |
5. OPPO | 3.4 | 10.6% | 2.4 | 7.6% | +41.0% |
Others | 2.8 | 8.5% | 6.6 | 20.5% | -58.0% |
Total | 32.5 | 100.0% | 32.0 | 100.0% | +1.5% |
Zdroj: IDC Quarterly Mobile Phone Tracker, May 2020 |
Komentáre