„WhatsAppu nemožno veriť“, hovorí Elon Musk. Prepískol to WhatsApp alebo je v tom nevinne?!

WhatsApp je pod paľbou kritiky, no možno je v tom nevinne.

WhatsApp
Zdroj: Vosveteit.sk (Peter Borko)

Online bezpečnosť a ochrana súkromia je čoraz diskutovanejšou témou. Dopomohli k tomu viaceré kybernetické útoky na služby a používateľov vrátane únikov dát. Jednou zo spoločností, ktorá má s únikmi dát mnoho skúsenosti, je aj Meta. Pre tých, ktorí nevedia, tak ide o materskú firmu Facebooku, Instagramu a WhatsAppu.

Tentokrát sa extra negatívnej pozornosti dostáva službe WhatsApp. Diskusiu rozvíril Foad Dabiri, ktorý pôsobí ako vývojár Twitteru a v minulosti bol CEO spoločnosti Wanda Inc.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Najnovšie na sociálnej sieti zdieľal príspevok, ktorý si všimol aj jeho šéf, Elon Musk. Príspevok súvisel s tým, že WhatsApp pristupoval bez jeho vedomia k mikrofónu počas toho, ako spal.

„WhatsApp používa mikrofón na pozadí, keď som spal a odkedy som sa zobudil o 6:00 (a to je len časť časovej osi!) Čo sa deje?“, napísal Dabiri na sociálnej sieti. Krátko na to Elon Musk prezdielaľ príspevok, v ktorom uviedol: „WhatsAppu sa nedá veriť“.

Na incident reagoval už aj WhatsApp

Na samotný incident stihol reagovať už aj WhatsApp, ktorý hovorí, že chyba s najväčšou pravdepodobnosťou nastala na strane Androidu a nie strane WhatsAppu.

„Za posledných 24 hodín sme boli v kontakte s inžinierom Twitteru, ktorý zverejnil problém so svojím telefónom Pixel a WhatsApp. Domnievame sa, že ide o chybu v systéme Android, ktorá nesprávne priraďuje informácie v informačnom paneli ochrany osobných údajov, a požiadali sme spoločnosť Google o prešetrenie a nápravu.“, píše WhatsApp v príspevku nižšie.

WhatsApp ďalej vysvetlil, že používatelia majú kontrolu nad mikrofónom vo svojich rukách a že nikoho nešpehuje.

„Používatelia majú plnú kontrolu nad svojimi nastaveniami mikrofónu

Po udelení povolenia má WhatsApp prístup k mikrofónu iba vtedy, keď používateľ telefonuje alebo nahráva hlasovú poznámku alebo video – a aj vtedy je táto komunikácia chránená šifrovaním typu end-to-end, takže ju WhatsApp nepočuje.“

Pod príspevkom sa zvrhla pomerne búrlivá diskusia nahnevaných používateľov, ktorí sa domnievajú, že Meta klame svojich používateľov. Jeden z používateľov napríklad uviedol:

„Som presvedčený, že Meta a Zuckerberg klamú. Špehujú pomocou mikrofónov. Minulý rok som stál vo dverách svojej kancelárie, na pracovnej ploche za mnou som mal otvorený firemný FB účet a viedol som rozhovor so svojou asistentkou a účtovníčkou a začali sme diskutovať o JEDNOM konkrétnom butikovom hoteli (nie reťazci) v Maďarsku pri Balatone. O 5 minút neskôr, keď som sa vrátil k svojmu stolu, tak som už videl, ako sa na mojej časovej osi objavujú reklamy na ten JEDEN KONKRÉTNY HOTEL. Pravdepodobnosť, že ide o náhodu, je prakticky nulová. Zuckerzloduch klame.“

Pristupuje WhatsApp k mikrofónu používateľov bez ich vedomia?

Aktuálne nevieme povedať, či ide o chybu v Androidu alebo WhatsApp špehuje svojich používateľov. Bude k tomu potrebné vyjadrenie spoločnosti Google, ktorá musí celý incident preveriť. No je možné, že tentokrát je WhatsApp v tom nevinne.

Na sociálnej sieti sa objavili príspevky používateľov, ktorí potvrdili, že sa stretli s rovnakým problémom, no časť z nich dopĺňa, že v nastaveniach telefónu vidia aj iné náhodné aplikácie, ktoré pristupujú k mikrofónu, napríklad aplikáciu Amazon a to bez toho, aby s ňou pracovali.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre