SpravodajstvoXiaomi

Vyznať sa v názvoch telefónov Xiaomi je náročné. Prečo to Xiaomi tak komplikuje?

Raz sa jeden telefón predáva pod logom Redmi, inokedy pod logom Poco a aby toho nebolo málo, tak častokrát majú i iný prívlastok. Prečo?

Xiaomi telefóny sú medzi používateľmi veľmi populárne zariadenia čomu sdvedčia aj štatistiky, ktoré hovoria o tom, že Xiaomi je aktuálne druhým najväčším predajcom Android smartfónov na svete. Mnohí z nás majú v pomenovaní telefónov spoločnosti doslova guláš. Raz sa jeden telefón volá Redmi, inokedy Poco a neskôr zas Xiaomi pričom stále ide o ten istý model telefónu. Otázkou je, prečo Xiaomi tak komplikuje pomenovanie telefónov? Na tému upozornil YouTube kanál Techarena.

Prečo sa je tak ťažké vyznať v názvoch telefónov Xiaomi?

Hneď v úvode treba povedať, že Xiaomi nie sú len telefóny Xiaomi (Mi), ale i Redmi, Poco a Black Shark. Častokrát sa však môžeme stretnúť s rôznym pomenovaním telefónov spoločnosti, hoci ide o identické zariadenie. Otázkou je, prečo?

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Skvelým príkladom je smartfónov Poco M2, ktorý nájdeme na trhu dostupný rovnako pod názvom Redmi 9, či Redmi 9 Prime. Prípadne Redmi S2, ktorý sa predáva i pod názvom Redmi Y2. Alebo, Redmi Note 9, je vo vybraných regiónoch dostupný ako Redmi 10X 4G. Tak isto sa môžeme stretnúť aj s označením Redmi Note 9S, čo by mohlo značiť, že ide o vyššiu triedu zariadenia Note 9. Skutočnosť je taká, že tomu tak nie je. Prípadne, Note 10S Pro, ako Redmi 10S. Máte v tom už neporiadok, správne? Mimochodom, Note 10S Pro, neexistuje. Nehovor viac o tom, že Xiaomi v minulosti predstavovalo vlajkové zariadenia s prívlastkom „S“ a neskôr ďalšie zariadenia s prívlastkom „s“, čo už nebola vyššia trieda smartfónov, ale Lite verzia, teda priamy opak.

Prívlastok zariadenia už nehrá tak významnú úlohu, ako tomu bolo v minulosti

Tak isto za spomenutie stojí uviesť, že Xiaomi zvyklo označovať niektoré zariadenia prívlastkom Note, či Max. Išlo najmä o smartfóny s väčšou obrazovkou. Dnes, to už tak celkom neplatí. Príkladom môže byť Redmi Note 10 Pro Max, ktorý je rovnako veľkým zariadením, ako Note 10 Pro, len s lepším fotoaparátom. Inými slovami, dnes prívlastok zariadenia nehrá tak veľkú rolu v označovaní telefónov.

Výsledkom toho je, že Xiaomi jednoducho urobilo v označovaní smartfónov chaos. Vedeli ste, že väčšie verzie zariadení, Xiaomi v minulosti označovalo i prívlastkami S, Prime, Max, Pro Max, či Ultra. Odľahčené modely zase označovalo ako Lite, S, A, i, Youth, SE, prípadne E. Jednoducho  v kombinácii prívlastkov sa už len málo kto dokáže vyznať. Tieto skratky si pritom v mnohých prípadoch odporujú. S raz znamená, že ide o väčší smartfón, inokedy o menší, niekedy o výkonnejší model, a inokedy zas o menej výkonný. Pre bežného spotrebiteľa to môže vyzerať, že Xiaomi len náhodne kombinuje názvy telefónov, je tomu však v skutočnosti tak?

Nehor viac o tom, že Xiaomi začalo v posledných rokoch predstavovať jeden model smartfónu i pod inými značkami a inými označeniami. Napríklad, Redmi K20, je Mi 9T, alebo Redmi K30, poznáme v našom regióne zas ako Poco X2.

Xiaomi Mi 9T unboxing video
Zdroj: Youtube (Xiaomi)

Aký je dôvod tohto chaotické značenia?

Keď sa pozriete podrobnejšie na názvy telefónov, tak zistíte, že rôzne prívlastky smartfónov sú vo veľkej miere kategorizované naprieč rôznymi regiónmi. Napríklad, prívlastok „e“ alebo „Youth“, je populárny v Číne, prívlastok „i“ zas v Indii, alebo „Lite“, „SE“, či „T“ v Európe. Z toho je zjavné, že Xiaomi dáva veľký priestor lokálnym distribútorom, aby si mohli zvoliť nimi preferovaný názov zariadenia. Otázkou je prečo?

Dôvod je vcelku jednoduchý, spoločnosť je tak schopnou reagovať veľmi rýchlo na nové zariadenia naprieč jednotlivými trhmi. Zoberme si do úvahy, ako funguje väčšina konkurencie. Napríklad Samsung, každý rok predstaví v pravidelných intervaloch modelovú radu Galaxy A50 (2019), A51 (koniec roku 2019), A52 (2021) a podobne. Problémom však je, že ak vydávate v pravidelných intervaloch nové zariadenia, tak sa obmedzujete na jedno zariadenie na niekoľko mesiacov a na konkurenciu môžete často reagovať len cenou, čo však často nie je adekvátna reakcia a to najmä v prípade, keď konkurencia častokrát príde so zariadením s rovnakou cenou a v mnohých prípadoch i s lepšími technológiami.

Xiaomi vydá nové smartfóny a následne čaká na konkurenciu, na ktorú reaguje vylepšenými modelmi

Skvelým príkladom môže byť zariadenia Redmi Note 8T, ktoré bolo určené najmä pre Indiu, čo je vlastne čínske Note 8 s NFC. Neskôr sa však aj v našom regióne objavil smartfóne 8T, ale v nižšej cenovej triede. Prečo sa tak stalo? Išlo o reakciu lokálnych distribútorov na to, že na trh prišli nové lacné zariadenia a Xiaomi jednoducho nemalo v tom čase v pláne predstaviť iný lacný smartfón, ktorý by bol konkurencia schopný. Takže lokálny distribútor zobral starší smartfón z iného trhu a predstavil ho za nový. A to je princíp, na ktorom funguje Xiaomi, ktoré nemá pevné ročné plány na vydávanie nových zariadení. Dôvodom je, že takto je schopné reagovať na konkurenciu podstate rýchlejšie.

Vo všeobecnosti by sme si mohli taktiku spoločnosti zhrnúť tým, že Xiaomi chce adekvátne reagovať na hlavnú konkurenciu naprieč regiónmi kde pôsobí v čo najkratšom čase a preto, nemôže byť predstavovanie („starých“) nových zariadení riadené centrálne. Xiaomi tak vo svojej podstate touto taktikou „zrušilo“ modelové rady smartfónov a rozdiely medzi nimi. Pre technologických nadšencov, to môže znieť ako hlúposť, ale Xiaomi vyrába telefóny najmä pre bežných spotrebiteľov, ktorí sa pozerajú na cenu zariadenia a na to, čo za ňu dostanú v danom momente. Z tohto pohľadu ide o skvelú taktiku spoločnosti Xiaomi, vďaka ktorej dokáže reagovať na lokálne podmienky na trhu prakticky ihneď.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close