Vyhľadávač Brave, ktorý chce konkurovať Google využíva technológiu, ktorú jeho rival už dávno zavrhol

Vyhľadávač Brave, ktorý má ambíciu konkurovať Google, je pravdepodobne postavený na technológii Click Data, ktorú Google v minulosti odpísal.

Brave vs Google
Zdroj: Vosveteit.sk

Približne 2 týždne dozadu prišiel internetový prehliadač Brave, ktorý sa pasuje do role prehliadača, ktorý dbá na súkromie používateľov s veľkým oznámením. Išlo konkrétne o oznámenie, že začínajú s postupným nahrádzaním vyhľadávača Google vlastným riešením vo vybraných regiónoch.

Prevádzkovateľ internetového prehliadača v čase oficiálneho zavedenia tejto novinky povedal, že dosiahli „kritickú hranicu“ používateľov, pri ktorých to už dáva zmysel. Brendan Eich, tvorca prehliadača Brave uviedol, že mesačne obslúžia okolo 80 miliónov dopytov. Len pre zaujímavosť, Google obslúžil ešte v priebehu roku 2019 3,5-miliardy dopytov denne.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
Vyhladavac Brave_vysledky vyhladavania
Zdroj: Vosveteit.sk

Brave používa algoritmus, ktorý Google už dávno odpísal

Známy SEO konzultant Glenn Gabe poukázal na zaujímavý fakt a to konkrétne na to, že zdá sa, že Brave používa na rankovanie webstránok vo výsledkoch vyhľadávania technológiu Click Data. Ide o technológiu, ktorú Google v minulosti odpísal. Na tému upozorňuje portál seroundtable.com

„Zaujímavé, s cieľom poskytnúť najvyššiu kvalitu a najrelevantnejšie výsledky sa Brave’s Web Discovery Project zameriava na -> Vyhľadávacie dopyty, kliknutia na výsledky vyhľadávania, adresy URL stránok navštívených v prehliadači, čas strávený na týchto stránkach a niektoré metadáta o stránkach.“ píše Gabe v publikovanom statuse nižšie.

Ako funguje táto technológia? Na vyhodnocovanie výsledkov vyhľadávania vyhľadávač Brave podľa oficiálne publikovaného blogu spracováva nasledovné informácie:

  • Do akej miery sa výsledky vyhľadávania zhodujú s kľúčovými slovami vyhľadávania
  • Ako vyzerajú nedávne vyhľadávania týchto kľúčových slov
  • Ako často sa klikne na výsledok vyhľadávania pre dané kľúčové slovo
  • Ako populárne sú kľúčové slová vyhľadávania
  • Aké stránky sú populárne alebo nové
  • Ktoré stránky umožňujú prehľadávanie iba vyhľadávacím robotom Google

John Mueller zo spoločnosti Google ešte v roku 2017 prezradil, že túto technológiu nepoužívajú. Dôvodom je, že ju považujú za zlú metriku. Najväčším nedostatkom technológie, ktorá sa spolieha len na Click Data je to, že môže nastať situácia, kedy sa silné stránky „zabetónujú“ na vrchných pozíciách. Dôvodom je, že väčšina z nás potom, ako zadá dotaz na vyhľadanie, tak jednoducho klikne na prvé odkazy, ktoré nám systém poskytne.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre