Trhu s hrami vládnu smartfóny, odhaľuje report. Počítače, ale i konzoly ťahajú za kratší koniec
Trh s mobilnými hrami bol v roku 2021 väčším ako trh s počítačovými hrami a hrami na konzolách spolu, odhaľuje report.
Hry sú pre mnohých z nás relaxom, kedy sa odstrihneme od pracovného života a jednoducho vypneme. Po dlhú dobu sme za týmto účelom utekali za obrazovky našich počítačov, či za ovládače od herných konzol. Zdá sa však, že v čoraz väčšej miere sú pre nás voľbou číslo jedna smartfóny.
Mobilným hrám sa nikdy nedarilo lepšie
Najnovší report od analytikov z Newzoo odhaľuje, že trh s hrami v prípade smartfónov prerástol trh s počítačovými hrami a trh s hrami, ktoré hráme na konzolách. Podľa publikovaných správ v priebehu minulého roka, trh s hrami na smartfónoch vygeneroval približne 93,2 miliárd dolárov, čo je 52% celkových tržieb v tomto odvetví. Inými slovami, trh s mobilnými hrami je väčší ako trh s hrami na počítačoch a konzolách spolu. Na tému upozorňuje portál androidpolice.com.
Okrem toho, že trh s hrami na smartfónoch je aktuálne najväčším, tak zároveň je aj najrýchlejšie rastúcim. Pri medziročnom porovnaní rástol o 8% zatiaľ čo trh s hrami na počítačoch klesol o -0,8% a v prípade herných konzol klesol o -6,6%. Túto zmenu paradigmy možno vysvetliť niekoľkými faktormi. Rast trhu so smartfónmi explodoval v 2010 odkedy kontinuálne naberá na sile, pričom väčšina tohto rastu viedla rastúca popularita operačného systému Android. Rovnako treba prízvukovať i všadeprítomnosť Androidu, ktorá uľahčuje vývojárom vytvárať hry pre mnoho telefónov, pričom jediným skutočným konkurentom je iOS. Rovnako treba spomenúť aj to, že za posledné dva roky pandémie, rôzne reštrikcie a obmedzenia negatívne ovplyvnili prácu veľkých tímov vývojárov, ktoré vyrábali AAA tituly pre počítače a konzoly.
Pri podrobnom pohľade na regióny, kde sa hrám darí najviac, vedie Ázia, najmä Čína, potom USA a Japonsko.
Neprehliadnite
Analytici ďalej dodávajú, že rast trhu s hrami na mobilných zariadeniach bude pravdepodobne v priebehu najbližších rokov pokračovať. Odhaduje sa, že dnes viac ako 6 miliárd ľudí vlastní smartfón pričom do roku 2024, by malo byť aktívnych približne 7 miliárd zariadení. Rovnako analytici odhadujú, že sa bude zlepšovať i pokrytie sieťou vrátane kvality signálu. Inými slovami, trh s mobilnými hrami čakajú ešte lepšie časy, ako je tomu dnes.
Komentáre