Trhu s chytrými hodinkami sa darilo a to aj napriek pandémii. Čísla sú vskutku prekvapivými
Celkovo bolo dodaných o ~20% chytrých hodiniek viac, ako tomu bolo za rovnaké obdobie minulého roka
Zatiaľ čo trhu so smartfónmi sa za uplynulý kvartál nedarilo, tak v prípade chytrých hodiniek je situácia iná. Spoločnosť Strategy Analytics hlási, že celkovo bolo predaných na globálnom trhu takmer 14-miliónov chytrých hodiniek. Z toho Apple doručil až 55% zariadení.
Apple dominoval na trhu s chytrými hodinkami
Pri pohľade na minulý rok a úvod tohto roka, predaje vzrástli celkovo o 20%. V priebehu 1. kvartálu 2019 bolo predaných približne 11,4 milióna kusov.
„Globálne dodávky inteligentných hodiniek vzrástli v medziročnom porovnaní kvartálov o 20 percent z 11,4 milióna kusov v Q1 2019 na 13,7 miliónov v Q1 2020. Napriek výrazným nepriaznivým vplyvom v dôsledku Covid-19, globálny dopyt po chytrých hodinkách naďalej rástol. Chytré hodinky sa dobre predávajú prostredníctvom online kanálov, zatiaľ čo veľa spotrebiteľov používa chytré hodinky na sledovanie ich zdravia a kondície počas blokovania vírusov.“ hovorí Steven Waltzer, analytik spoločnosti Strategy Analytics.
Pri pohľade na štatistiky jednotlivých výrobcov, tak dominantným hráčom je spoločnosť Apple, ktorá dodala 7,6 milióna zariadení. Ide tak o 22% nárast oproti 1. kvartálu minulého roka. Samsung predal 1,9 milióna, Garmin 1,1 milióna a ďalší predajcovia 3,1 milióna.
Výrobcovia (dodávky v mil.) | Q1 ’19 | Q1 ’20 | Medzi ročný rozdiel (%) |
Apple | 6.2 | 7.6 | 22.6% |
Samsung | 1.7 | 1.9 | 11.8% |
Garmin | 0.8 | 1.1 | 37.5% |
Others | 2.7 | 3.1 | 14.8% |
Total | 11.4 | 13.7 | 20.2% |
Pri pohľade na percentuálny podiel predaje vyzerajú nasledovne.
Výrobca (trhový podiel v %) | Q1 ’19 | Q1 ’20 |
Apple | 54.4% | 55.5% |
Samsung | 14.9% | 13.9% |
Garmin | 7.0% | 8.0% |
Others | 23.7% | 22.6% |
Total | 100.0% | 100.0% |
V štatistikách nie sú zahrnuté predaje fitness náramkov, a preto medzi nimi chýba napríklad spoločnosť Xiaomi, ktorá patrí medzi najväčších predajcov tohto typu sortimentu.
Komentáre