SpravodajstvoZariadenia

Toto sú najväčšie chyby, aké používatelia robia pri kúpe nového smartfónu: Robíte ich aj vy?

Tieto chyby možno robíte aj vy. Pozrite sa, aké parametre pri výbere nového smartfónu používatelia opomínajú najčastejšie.

Keď si kupujeme nový smartfón, zvyčajne pozeráme na populárne špecifikácie ako je napríklad lepšia kamera či rýchlejšie nabíjanie. Aj napriek tomu by sme sa na svoje nové zariadenie, s ktorým strávime dlhé mesiace či roky, pozerať trochu viac a premyslieť si oveľa podstatnejšie špecifikácie. Niektoré parametre totiž môžu byť podstatné len pre niekoho, zatiaľ čo na iné by sme sa mali pozerať úplne všetci. A my vám teraz vďaka portálu gizchina.com prinesieme základné informácie o tom, na čo by ste pri výbere nového telefónu mali pozerať aj vy. Nemusíte tak robiť rovnaké chyby, aké robia ostatní používatelia pomerne často.

V prvom rade by sme si mali všímať veľkosť úložiska

Jednou z prehliadaných vlastností zariadenia je častokrát veľkosť jeho úložiska. Používatelia rátajú s tým, že si ho budú môcť rozšíriť o SD kartu, čo dnes už vo všetkých prípadoch tak úplne neplatí. Okrem toho sa väčšinou snažíme ušetriť niekoľko eur a siahneme tak po lacnejšej pamäťovej konfigurácii. Výber nesprávneho úložiska patrí medzi najčastejšie chyby, ktoré bežne robíme. Zo začiatku nám totiž môže prísť, že nám 64GB či 128GB vystačí. V dnešnej dobe by sme však mali rátať skôr s veľkosťou 256GB.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
Velkost uloziska smartfonu
Zdroj: Vosveteit.sk, unsplash.com (Mark Harpur)

Dôvodom je to, že ani operačný systém zariadenia už nie je malou položkou na úložisku. Z 256GB nám tak pokojne môže ostať len 240GB, ktoré keď využijeme na aplikácie, fotografie či dokumenty, stále nám ostane nejaký ten priestor do rezervy. Väčšia veľkosť interného úložiska nás tak o chvíľu nebude nútiť predplácať si cloudové úložisko, prípadne premýšľať nad druhým smartfónom s väčším úložiskom. Za väčšie úložisko sa tak vyplatí priplatiť si, než potom ľutovať našej chyby.

Často používatelia siahnu po telefóne s možnosťou rozšírenia pamäte pomocou SD karty. Toto riešenie ale nie je ideálne. Dôvodom je, že pamäťové karty sa môžu nielen poškodiť, ale sú výrazne pomalšie ako vstavané pamäťové moduly. Inými slovami, načítanie dát z SD karty trvá oveľa dlhšie ako z pamäte zariadenia, a preto práca s dátami uloženými na karte, nemusí byť komfortná.

Rovnako treba spomenúť aj to, že by sme mali mať dostatok voľného priestoru, aby nám zariadenie fungovalo riadne. Výrobcovia vo všeobecnosti odporúčajú, aby sme ponechali vždy najmenej 10% až 20% voľného priestoru, aby sme sa vyhli sekaniu telefónu.

Medzi časté chyby patrí aj nezváženie veľkosti zariadenia

Okrem toho, že sa častokrát snažíme ušetriť na veľkosti nášho úložiska, nevšímame si ani rozmery a hmotnosť zariadenia. Aj vy si pri výbere nového modelu všímate isto najmä cenu, displej, kameru či nabíjanie a zabudnúť nesmieme ani na výkon. Pre niekoho nemusí byť podstatné sledovať, koľko jeho nový smartfón váži alebo či sa mu vojde do vrecka. Aj napriek tomu by sme si mali nové zariadenie najskôr vyskúšať. Zistiť, ako nám „padne“ do ruky a či nám jeho rozmery budú vyhovovať. Aby sme však nové zariadenie mohli kúpiť bez tejto chyby, musíme si ho vyskúšať osobne.

Zdroj: Vosveteit.sk

Aj pred objednávkou nového zariadenia sa teda skúste zamyslieť nad tým, či pre vás nový model nebude až príliš veľký. Tak isto nezabudnite zvážiť aj jeho hmotnosť, aby vám vyhovoval. Porovnajte si ho napríklad so svojím súčasným modelom a zvážte či je pre vás vhodný. Pri vyberaní nového modelu si všímajte teda aj rozmery a hmotnosť, čo však žiaľ veľa ľudí nerobí.

Nezabudnite ani na dĺžku softvérovej podpory

Mnohí z nás pri pohľade na cenu radšej siahnu po modely telefónu, ktorý je lacnejší a od menej známeho výrobcu. Ako znie známe porekadlo: „Nie sme tak bohatí, aby sme kupovali lacné veci“, platí aj pri výbere telefónu. Niektorí výrobcovia totiž ponúkajú kratšiu softvérovú podporu. Môžete si tak kúpiť síce nový telefón, ale so zastaralým operačným systémom. Preto určite neprehliadajte ani to, ako dlho výrobca telefónu, softvérovo podporuje svoje zariadenia. Štandardná softvérová podpora je od 2 do 3 rokov od predstavenia mobilu. Niektorí výrobcovia ale podporujú svoje zariadenia aj 3 alebo 4 roky. Ide napríklad o spoločnosť Samsung. Tu treba ale prízvukovať, že nová softvérová politika sa dotýka len časti zariadení, najmä tých novších.

Dávate si pri výbere nového telefónu pozor aj na tieto chyby? A stalo sa vám, že ste si už niekedy vybrali zle? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close