Tesla oficiálne uviedla na trh nový Model S Plaid, ktorý pokorí 0-100 km/h pod 2 sekundy
Americká automobilka prináša na trh vynovený Model S s prívlastkom Plaid. Atakovať by mal najrýchlejšie superšporty na trhu.
„Rýchlejší ako superšport a bezpečnejší ako Volvo,“ aj to zaznelo z úst Elona Muska počas dnešného oficiálneho predstavenia nového Tesla Modelu S Plaid. Vylepšená verzia Modelu S prichádza na trh v naozaj veľkom štýle. Ako uviedol samotný Elon Musk, Model S Plaid prichádza s niektorými úplne novými technológiami, ako aj rekordmi čo sa maximálnej rýchlosti, či zrýchlenia týka.
Najrýchlejší sériovo vyrábaný automobil
Vylepšený 4 dverový sedan Model S Plaid prichádza s naozaj enormným výkonom na úrovni 1020 konských síl, pričom v najvýkonnejšej verzii s 3 elektromotormi ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 1,99 sekundy. Jedná sa tak o najrýchlejší sériovo vyrábaný automobil na svete. Vozidlo však na vozovke dokáže omnoho viac, ako len zrýchľovať z nula na sto za rekordný čas. Model S Plaid sa totižto chváli aj časom 9,23 sekundy na 1/4 míle, či maximálnou rýchlosťou až 200 mph, čo je v prepočte až 322 km/h.
Charakter superšportu však nejde na úkor prvotného plánu výrobcu Tesla – ponúknuť dostatočne dlhý dojazd aby takéto vozidlo bolo možnou alternatívou aj pre ľudí požadujúcich dlhší dojazd na dennej báze. Model Plaid S aj napriek svojmu výkonu totižto ponúka dojazd cez 620 km, pričom menej výkonná verzia s 2 elektromotormi ponúka ešte vyšší dojazd na úrovni až 663 km. Ak by ani takýto dojazd nestačil, k dispozícii bude aj možnosť na superchargeroch nabíjať rýchlosťou až 300 km za 15 minút.
Naozaj úctyhodný nárast čo sa výkonu, ale i dojazdu týka, sa automobilke podarilo dosiahnuť iba vďaka najmodernejším technologickým výdobytkom. Jedným z nich je aj unikátny nový rotor s uhlíkovým plášťom. Ten dokáže zo samotných elektromotorov „vyždímať“ ešte o čosi viac, keďže práve použitie uhlíka umožnilo automobilke zvýšiť maximálne otáčky na úroveň až 20 tisíc otáčok za minútu.
Najmenší koeficient odporu vzduchu na trhu
Nárast dojazdu však zapríčinila ešte lepšia aerodynamika, keďže aj tu sa nový Model S Plaid radí na prvú priečku na trhu. Koeficient odporu vzduchu na úrovni iba 0,208 totižto doposiaľ nedosiahol žiadny automobil na svete. Predĺženie dojazdu má na krku aj ďalší kus techniky – tepelné čerpadlo s ešte energeticky efektívnejším ústrojenstvom. Podľa automobilky je nové tepelné čerpadlo až o 50% efektívnejšie čo sa spotreby elektrickej energie týka v tých najmrazivejších podmienkach. Krátenie dojazdu v chladnom počasí by sa tak malo dostať na viac menej zanedbateľnú úroveň.
Neprehliadni
Zásadné zmeny však nastali aj v kabíne samotného Modelu S Plaid. Nový model má ponúknuť viac miesta v interiéri, lepšie a pohodlnejšie sedačky, ale i úplne nový vodorovne umiestnený infotainment vpredu i vzadu. Novinkou je aj nový, netradične vyzerajúci volant, ako aj možnosť hrania hier na jednotlivých obrazovkách infotainmentu, ktorý údajne ponúka výkon na úrovni hernej konzoly PS5.
Dodávky nového Modelu S Plaid s cenovkou od 130 tisíc amerických dolárov sa začali okamžite po predstavení. Pochopiteľne, úplné rozbehnutie produkcie a dodávateľských reťazcov potrvá minimálne niekoľko týždňov a automobilka očakáva prvé dodávky v tisícoch už v ďalšom kvartáli.
Komentáre