Tesla Model X sa vznietil po nabúraní do čerpacej stanice. Hasiči sa s horiacou batériou trápili niekoľko hodín
Nehoda neplnoletého vodiča pod vplyvom omamných látok spôsobila hasičom v americkom Austine obrovské vrásky na čele.
Jednou zo stále nedoriešených stránok elektromobilov je hasenie batérií po ich vznietení napríklad v prípade dopravných nehôd. Takýchto prípadov je, samozrejme, naozaj málo, no po ich vyskytnutí sa okamžite dostávajú do povedomia médií, keďže uhasenie horiacich batérií plných chemických látok nie je zrovna ľahkým orieškom. Svoje by o tom vedeli povedať aj hasiči z amerického mesta Austin v štáte Texas, ktorí sa nedávno naozaj potrápili s hasením veľkého SUV Tesla Model X, informuje portál Futurism.com odvolávajúci sa na miestne médiá.
Čerpacia stanica prežila, elektromobil nie
Ku neutíchajúcemu požiaru elektromobilu Tesla Model X došlo po nehode neplnoletého vodiča, ktorý bol ešte pod vplyvom omamných látok. Elektromobilom to vodič namieril rovno do čerpacej stanice. Chvíľku po náraze sa stalo, že ku žiadnej tragédii nedošlo, keďže neplnoletý vodič vyšiel z vozidla tesne po havárii. Problém však nastal až po chvíľke, kedy došlo ku vznieteniu batérie elektromobilu. Tá na rozdiel od čerpacej stanice vyvolala požiar a to až takého rozsahu, že sa s jej zahasením trápili miestni hasiči omnoho dlhšie, ako s bežným požiarom klasického vozidla so spaľovacím motorom.
Hasiči použili až 40-krát väčšie množstvo vody
Hasiči v rozhovore pre miestne médium ABC13 uviedli, že uhasenie batérie trvalo niekoľko hodín a pri hasení spotrebovali až o 40-krát väčšie množstvo vody, ako v prípade bežného vozidla. Z batérie vozidla sa „vďaka“ požiaru vlastne vytratila všetka energia, ktorá v nej bola uložená. Chemické zloženie jednotlivých článkov batérií spôsobovalo neutíchajúci požiar, ktorý sa sám opätovne znovuvznietil aj v momente, keď si hasiči mysleli, že je po všetkom. Z videa a fotografií miestnych médií je jasné, že z vozidla nezostalo takmer nič, až na viaceré fragmenty z karosérie a predných sedadiel, ktoré požiar prežili.
Prípadov je málo, no na hasenie batérií nie sme adekvátne pripravení
Pochopiteľne, vznietenie batérií elektromobilov nie je vôbec bežná prax a takýchto prípadov sa v celosvetovom meradle nájde maximálne pár ročne. Problém s neutíchajúcim požiarom batérií v prípade nešťastnej dopravnej nehody, pri ktorej dôjde k poškodeniu ochranného obalu a samovznieteniu, je však na stole. Hasičské zbrojnice na neutíchajúce požiare veľkých batérií jednoducho nie sú pripravené a v tomto smere ešte máme čo doháňať.
Komentáre