„Svätý grál displejov“. LG ukázalo displej, aký si ešte nevidel. Toto je revolúcia, ktorá zmení mnohé zariadenia
Spoločnosť LG vytvorila prelomový naťahovací displej, ktorý sa vie natiahnuť až o 50%.
Spoločnosť LG odhalila revolučný naťahovací displej, ktorý dokáže expandovať až o 50%, čo je momentálne najviac v celom priemysle.
Naťahovacie obrazovky sa považujú za svätý grál displejov s voľnou formou, pretože ich dokážeš tvarovať prakticky akokoľvek. Zároveň dokážeš takúto obrazovku natiahnuť, skrútiť alebo poskladať. Prototyp, ktorý LG predstavil má uhlopriečku 12 palcov a dokáže sa natiahnuť až na 18. Popri tom dodáva vysoké rozlíšenie až 100 ppi (pozn. Pixelov na palec). Nesmieme zabudnúť ani na to, že obrazovka podporuje plne RGB zobrazenie.
Prvá naťahovacia obrazovka bola predstavená v roku 2022. Táto obrazovka sa však dokázala natiahnuť “len” o 20% oproti pôvodnej veľkosti. Nový prototyp je teda výrazným vylepšením a posúva túto technológiu bližšie ku komerčnému uplatneniu. Vývojári vytvorili túto prelomovú obrazovku kombinovaním a vylepšovaním viacerých vlastností. Obrazovka sa skladá zo špeciálneho silikónového materiálu, ktorý sa používa napríklad aj v kontaktných šošovkách.
LG prekonáva svoj vlastný rekord
Nový naťahovací displej sa ale vyznačuje novým dizajnom obvodov, vďaka ktorému sa obrazovka dokáže natiahnuť viac a zároveň ponúka aj väčšiu flexibilitu. Displej má mikro LED svetelný zdroj s rozmermi do 40 mikrometrov. Lepšia výdrž materiálu znamená, že obrazovku možno natiahnuť viac ako 10-tisíckrát bez toho, aby sa stratila kvalita obrazu. Naťahovateľnosť sa drží stanoveného štandardu aj pri nízkych alebo vysokých teplotách a zároveň je obrazovka odolná aj voči nárazom.
Naťahovacie displeje nie sú len tenké a ľahké, no zároveň držia na nepravidelne tvarovaných povrchoch, napríklad oblečení alebo na koži. Vďaka tomu môžeme tieto obrazovky uplatniť v celej škále rôznych priemyslov, od módneho odvetvia až po nositeľné zariadenia novej generácie.
Neprehliadni
Spoločnosť LG demonštrovala schopnosti naťahovacích displejov na palubovke automobilu, ktorá má komplikovaný tvar. Druhá demonštrácia ukázala naťahovací displej na uniforme požiarnika, ktorému poskytoval informácie v reálnom čase.
Spoločnosť bola vybraná ako vedúca spoločnosť pre projekt, ktorý vznikol v roku 2020 a jeho cieľom bolo vytvoriť naťahovacie obrazovky. Tento projekt je súčasťou väčšieho cieľa, vývoja základných technológií, ktoré by sa stali súčasťou next-gen zariadení.
“Aj naďalej budeme pokračovať v budovaní udržateľného next-gen displejového ekosystému cez úzku spoluprácu s juhokórejským priemyslom a akademickými inštitúciami. Veríme, že úspešným dokončením projektu naša spoločnosť zabezpečila základné technológie, ktoré otvárajú dvere k next-gen displejom,” píše spoločnosť LG.
LG Display has unveiled a groundbreaking stretchable display that can expand up to 50%, a world-first innovation in flexible screen technology and its potential applications in industries from fashion to mobility. pic.twitter.com/9HlYl0nc4T
— Kaynat Kakar ✪ (@kaynat_kakar) November 10, 2024
Displeje novej generácie
Ako by mohli vyzerať obrazovky budúcnosti nám predstavuje nielen spoločnosť LG, ale aj Hyundai Mobis. Tá nedávno odhalila v spolupráci s nemeckou spoločnosťou ZEISS, revolučný displej pre automobily. Tento displej by mohol zvýšiť bezpečnosť vodiča na ceste tým, že poskytne relevantné informácie priamo v zornom poli vodiča, ktorý sa sústredí na cestu.
Ide totiž o holografický displej, ktorý sa zobrazí na čelnom skle vozidla, pričom vodičovi zobrazí niekoľko rôznych informácií o stave vozidla, ktoré vie rýchlo skontrolovať bez toho, aby spustil svoje oči z vozovky.
Už čoskoro sa holografické čelné sklo môže stať realitou, vďaka špičkovým automobilovým elektronickým systémom a mimoriadne presnej optickej technológii. Ako informuje spoločnosť, Holografický HUD na čelnom skle využíva tento priestor ako transparentný displej, na ktorom vodičovi poskytuje rôzne informácie o stave vozidla alebo navigáciu. K tomu dokáže zároveň zobrazovať rôzne infotaimentové prvky, napríklad hudbu, videá alebo hry.
Displej je navrhnutý tak, aby vodičovi poskytol dôležité informácie o vozidle alebo ceste bez toho, aby musel odvracať hlavu od cesty. Stačí len rýchly pohľad priamo na čelné sklo a dozvie sa všetko čo potrebuje. Spolujazdec na druhej strane vozidla by mohol svoju časť čelného skla využiť na pozeranie filmov, hranie hier alebo surfovanie na webe. Ako tento holografický displej funguje sa dozvieš v tomto článku.
Komentáre