APLIKÁCIE A HRYAppleBezpečnosťSpravodajstvo

Štúdia ohľadne nových pravidiel App Store, ktorú financoval Facebook, prináša (ne)prekvapivé výsledky

Facebook financoval štúdiu, ktorá kritizuje nové pravidlá App Store obchodu spoločnosti Apple. Závery štúdie pravdepodobne nikoho neprekvapia.

Operačný systém iOS vo verzii 14.5 priniesol novinku v podobe funkcie Transparentnosť sledovania aplikácií, ktorá zaviedla povinnosť výslovného súhlasu používateľa, aby mohol byť sledovaným zo strany vývojárov aplikácií. Neskôr publikované štatistiky odhalili, že používatelia skutočne nechcú byť sledovanými. Dáta spoločnosti Flurry Analytics hovoria, že miera akceptovania monitorovania aktivity po zavedení novej funkcie v iOS bola na úrovni len okolo 10% až 12% naprieč globálnym trhom. V prípade pohľadu na americký trh, miera akceptovania bola výrazne nižšou, približne 4%.

Je teda zjavné, že mnohým spoločnostiam typu ako je Facebook, tieto nové opatrenia urobia poriadny škrt cez rozpočet. Facebook proti tomu vystupuje od chvíle, keď Apple prvýkrát odhalil svoje plány, a dokonca pokračoval v spustení kampane v mene ochrany malých podnikateľov.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Nové pravidlá obchodu narúšajú hospodársku súťaž“ hovorí štúdia, ktorú financoval Facebook

Najnovšie portál pocketnow upozorňuje na štúdiu, ktorá sa pozrela na to, kto bude z týchto pravidiel ťažiť najviac. Štúdia bola pritom sčasti financovaná sociálnou sieťou Facebook.

Štúdia nesie názov „Apple Antagonizing“, ktorý už sám o sebe dopredu prezrádza závery. Výraz Antagonizing totiž znamená blokovanie. Štúdia obsahuje celkovo 23 strán a nesie sa v duchu, ako hrajú nové zmeny pravidiel obchodu do karát spoločnosti Apple. Ako hlavný argument štúdie je, že Apple sprísňuje podnikanie v oblasti reklamy naprieč svojim ekosystémom a nakláňa misky váh na svoju stranu v neprospech konkurencie. Rovnako štúdia hovorí, že z dlhodobého hľadiska dôjde k poškodeniu nielen konkurencie, ale aj samotných používateľov platformy.

„Aktualizácia systému iOS 14 od spoločnosti Apple predstavuje protisúťažnú stratégiu maskovanú ako opatrenie na ochranu súkromia. Spoločnosť Apple teraz zakazuje aplikáciám, ktoré nepochádzajú od spoločnosti Apple, používať informácie nevyhnutné na poskytovanie relevantnej a prispôsobenej reklamy bez výslovného prihlásenia používateľa. Používatelia sa môžu prihlásiť až potom, keď sa im zobrazí zlovestná a zavádzajúca výzva týkajúca sa „sledovania“, pričom aplikácie a služby spoločnosti Apple ju nemusia zobrazovať, pretože spotrebitelia sú automaticky „prihlásení“ na sledovanie spoločnosťou Apple. Politika spoločnosti Apple bude mať škodlivé účinky na zvýšenie dominancie systému iOS medzi mobilnými operačnými systémami (OS) a dominancie vlastných aplikácií a služieb v rámci ekosystému iOS, a to pri znižovaní možnosti výberu pre spotrebiteľov a devastácii ekosystému bezplatných aplikácií.“ píše sa v publikovanej štúdii.

Zmeny v spôsobe prispôsobenia reklamy čakajú aj Android

V každom prípade cesta, akou sa ubral Apple, bude v obdobnej podobe čoskoro súčasťou aj Androidu. Google totiž nedávno začal vývojárom aplikácií oznamovať, že ruší aktuálny systém monitorovania aktivity používateľov. Ide konkrétne o technológiu reklamného identifikátora. Druhým dychom však treba povedať, že spoločnosť ešte neprezradila, čím nahradí túto technológiu. Avšak vzhľadom na to, že Google z veľkej časti žije z reklamy, tak sa neočakáva, že spoločnosť zavedie tak drastické zmeny ako Apple.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close