Slovenská pošta varuje zákazníkov: Podvodníci sa za ňu opäť vydávajú, na toto si dajte veľký pozor!

Podvodníci kradnú platobné údaje a peniaze vydávaním sa za Slovenskú poštu. Nenechajte sa napáliť.

slovenska posta aktualna tema_titulka
Zdroj: Szeder László via Wikipedia (CC BY-SA 4.0)

Slovenská pošta varuje všetkých svojich zákazníkov pred podvodníkmi, ktorí sa v novej vlne falošných e-mailov a SMS správ pokúšajú oklamať obete a vytiahnuť od nich peniaze. Tentokrát zneužívajú meno Slovenskej pošty a jej logo. Situáciu pošta rieši s príslušnými orgánmi.

Než sa však situácia vyrieši, pokus o podvod môžete rozpoznať jednoducho. Ako vysvetľuje Slovenská pošta, podvodníci v správe uvádzajú nesprávne údaje, ktoré si môžete jednoducho overiť. Na začiatok treba vedieť napríklad aj to, že zákaznícka podpora pošty nefunguje 24 hodín a ak v správe postrehnete túto informáciu, ide o jasný podvod.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Zločinci tiež používajú nesprávne telefónne číslo. Telefónne číslo na zákaznícke centrum Slovenskej pošty je: 0850 122 413. Pošta dôrazne upozorňuje že nejde o 0850 192 413, ani o akékoľvek iné telefónne číslo. Vo falošnej správe môžete častokrát nájsť aj deformované logo pošty. Zároveň vysvetľuje, že pošta neposkytuje službu platobnej brány a peniaze prídu cez akúkoľvek službu či banku. Ak by vám prišiel mail od pošty a vám, by sa čokoľvek nezdalo, treba si uvedené informácie overiť na oficiálnom webe a nikdy neklikať na odkazy v podozrivej správe.

Typy podvodov

Najčastejšie sa môžete stretnúť s SMS správou alebo mailom, v ktorom vás podvodník vyzýva k uhradeniu poplatku za balík, ktorý sa nepodarilo doručiť. Suma sa môže pohybovať od 99 centov až po niekoľko eur. V podvodnom maily nájdete aj odkaz na cez ktorý môžete poplatok „pohodlne uhradiť“. Dostanete sa však na portál podvodníka, ktorý vám ukradne platobné údaje a peniaze.

Slovenská pošta varuje pred podvodnými mailami
Zdroj: Slovenská pošta

Stretnúť sa však môžete aj so správou, ktorá vás vyzýva na opravenie nepresných kontaktných alebo platobných údajov. Opäť ide o podvod, ktorý sa často využíva na získanie vašich citlivých informácií. Častokrát si v podvodných správach môžete všimnúť zvláštne gramatické chyby alebo štylizáciu viet.

Bizarným pokusom o podvod je aj možnosť prevziať nedoručený balík niekoho iného za malý poplatok, „len“ symbolické dve eurá. Vy tak získate náhodnú zásielku. Stačí sa na to len lepšie pozrieť a všimnete si, že tieto podvody sú naozaj zvláštne. Jedným je napríklad „limitovaná ponuka“ kedy za 1,95 eura získate celú paletu nedoručených značkových spotrebičov. V ďalšom podvode akože pošta z dôvodu nedostatku úložného priestoru pre nevyzdvihnuté zásielky ponúka súpravy spotrebičov a gadgetov so zľavou až 90%. Tu sa stačí opýtať len jednoduchú otázku: Odkedy pošta funguje ako obchod?

Slovenská pošta varuje pred podvodnými mailami
Zdroj: Slovenská pošta

Nenechajte sa oklamať

Slovenská pošta aj tentokrát zdôrazňuje, že prostredníctvom e-mailov nikdy nepýta od zákazníkov peniaze. Za zásielku môžu zaplatiť pri objednávaní tovaru, na dobierku, alebo pri priehradke na pobočke či v BalíkoBOXe.

Každá zásielka má svoje trackovacie číslo, ktoré pozostáva z prefixu zloženého z dvoch písmen, deviatich čísel a sufixu, čo sú opäť dve písmená na konci. Sufix označuje kód krajiny, teda mal by byť SK. Pošta odporúča aj skontrolovať mail odkiaľ vám žiadosť prišla.

Slovenská pošta varuje pred podvodnými mailami
Zdroj: Slovenská pošta

V prípade akéhokoľvek podozrenia treba zavolať na zákaznícke centrum pošty a overiť si situáciu.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre