Škoda ukazuje ako prebieha testovanie vodotesnosti vozidiel. Nie je to len o „ošpliechaní“ auta
Testovanie vodotesnosti vozidiel je vcelku náročný proces, do ktorého vstupuje viacero premenných
Hoci voda je pre náš doslova životodarnou tekutinou, tak v niektorých prípadoch je nežiadúcou. Napríklad voda v interiéri auta dokáže narobiť veľké problémy. Obzvlášť v prípadoch, keď sa dostane ku elektronike. Pýtali ste sa niekedy, ako je možné, že do automobilov nezateká voda? Škodovka prostredníctvom svojich stránok prezrádza, že na to, aby zabránila vniknutiu vody do auta, tak dômyselne testuje vodotesnosť každého modelu auta. Ako takéto testovanie prebieha, sa môžete pozrieť nižšie.
Špecializované skúšobne simulujúce dážď
Škodovka prezrádza, že za týmto účelom využíva špecializované technické miestnosti, ktoré dokážu simulovať rôzne prostredia. Jedným zo základných testov je simulácia dažďa, s akým sa môžeme stretnúť aj na ceste.
„Bežne skúška prebieha rádovo desiatky minút, vykonávame však aj dlhodobé, ktoré trvajú niekoľko hodín,“ hovorí Jakub Vochvest k prevádzke skúšobne.
Ďalej hovorí o tom, že „základný dážď“ má prietok vody 25 litrov na meter štvorcový za minútu pričom ich skúšobňa je schopná vyvinúť dvojnásobný výkon, ktorým simuluje monzúnový lejak.
Pod rôznym uhlom
Škodovka ďalej hovorí, že testovanie vodotesnosti prebieha pod rôznymi uhlami. Dôvodom tejto simulácie je to, že spoločnosť chce týmto krokom otestovať vodotesnosť približujúcu sa reálnemu používaniu automobilu v praxi. Napríklad v prípadoch, kedy parkujete, či jazdíte do kopca a podobne.
„Táto skúška patrí medzi najnovšie koncernovej predpismi. Bez novej technológie sme ju neboli schopní vykonať,..„ hovorí Petr Kořínek
Tlakový test a technológia RFID
Ďalšia časť testu, ktorým podliehajú automobily Škody, je tlakové umytie vozidla. Škodovka prezrádza, že tento test pripomína klasickú umývačku áut. Avšak tlak v tryskách je niekde medzi 60 až 90 barmi. Spoločnosť ďalej prezrádza, že zároveň využíva aj technológiu RFID (Radio frequency identification / identifikácia na rádiovej frekvencii), pomocou ktorej je schopná identifikovať prítomnosť vody v interiéri vozidla. Vo svojej podstate si môžete predstaviť malé senzory rozmiestnené vo vnútri vozidla, ktoré slúžia na identifikáciu prítomnosti vlhkosti.
Neprehliadnite
Škodovka rozhoduje na základe dát
Po testovaní každého modelu automobilu prebieha analýza výsledkov. Jej cieľom je zistiť, kde všade sa dostala voda do vozidla, ako aj odhalenie dôvodu prečo sa tak stalo. Následne s týmito dátami spoločnosť pracuje, aby zabezpečila odstránenie nedostatkov.
„U predsériových vozov spolupracujeme s Technickým vývojom na konštrukčnom riešení problému, závady zo sériovej výroby riešime najmä s kolegami z výroby,“ hovorí Kořínek.
Komentáre