Samsung na jednom z najväčších trhov so smartfónmi stráca dych. Asi netreba hovoriť, kto mu berie vietor z plachiet

Samsung v Latinskej Amerike stráca pôdu pod nohami. V 3. kvartáli 2021 stratil takmer 10% trhový podiel. Rastú najmä čínski výrobcovia.

Telefon Samsung
Zdroj: unsplash.com (Mark Chan)

Posledné dva roky priniesli nový vietor do plachiet viacerým výrobcom smartfónom, o ktorých sme doposiaľ moc toho nepočuli. Bezpochyby, jedným z dôvodov prečo sa tak deje, je úpadok spoločnosti Huawei spôsobený sankciami zo strany amerických úradov. To pomohlo nadýchnuť sa iným čínskym výrobcom smartfónov, ktorí sa chytili príležitosti.

Najnovšie známa analytická spoločnosť Counterpoint Research poukazuje na vývoj trhu so smartfónmi v Latinskej Amerike. Tento región dlhodobo „patril“ spoločnosti Samsung, ktorá síce stále dominuje, ale už nie tak výrazne. Counterpoint poukazuje na to, že Samsung stratil v tretom kvartáli tohto roka takmer 10% trhový podiel v porovnaní s 3. kvartál 2020. Ako už asi tušíte, tak sa darilo čínskym spoločnostiam, ale i Motorole, ktorá je amerického pôvodu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Darí sa najmä čínskym výrobcom smartfónov

Ako môžete nižšie na grafe vidieť, tak Samsung pokryl v 3. kvartáli 2021 35,6% trhu (-9,7%). Druhá skončila Motorola s 23,2% trhovým podielom. Prvú trojicu uzatvára Xiaomi s 10,4% podielom. Potom nasleduje ZTE s 4,6% a piatou je spoločnosť oppo s 4,4% trhovým podielom. Rovnako do pozornosti dávame i spoločnosť vivo, ktorá pokryla 1,8%. Inými slovami, čínski výrobcovia smartfónov pokryli viac ako 20% trhu.

trh so smartfonmi latinska americka_rast cinskych znaciek
Zdroj: counterpointresearch.com

Analytici tento úpadok Samsungu prisudzujú najmä tomu, že na latinskom trhu nebol doposiaľ tak diverzifikovaný trh so smartfónmi. To sa však v posledných rokoch zmenilo.

„Posledné dva alebo tri roky bol LATAM vysoko koncentrovaným trhom. Nové značky vstupujúce na trh znižujú túto koncentráciu o niekoľko bodov. Otvorenejší trh prináša výhody spotrebiteľovi tým, že poskytuje viac možností a tlači i na konkurenčné ceny. Tento trend bude s najväčšou pravdepodobnosťou pokračovať, keďže značky v Latinskej Amerike pribúdajú.“

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre