Predaje smartfónov Huaweiu zaznamenali v 4. kvartáli 2020 obrovský prepad. Takto vyzerajú štatistiky
Huawei vypadol z päťky najúspešnejších predajcov
Len niekoľko dní dozadu obehli technologický svet správy, že predaje smartfónov spoločnosti Huawei v 4. kvartáli 2020 prepadli o desiatky percent. Podľa dát IDC, Huawei sa prepadol až na 5. priečku, hoci v porovnaní s minulým rokom atakoval predaje Samsungu, či Apple. Najnovšie, analytická spoločnosť Canalys, rovnako publikovala štatistiky hovoriace o predajoch smartfónov za uplynulý kvartál. Tak ako v prípade IDC, dáta odhaľujú obrovský prepad predajov zariadení z kuchyne Huaweiu.
Predaje Huaweiu zaznamenali významný pokles
Podľa dát spoločnosti Canalys bolo za uplynulý kvartál celkovo predaných 359,6 miliónov smartfónov. Trhovým lídrom sa stal americký Apple s 81,8-miliónmi predaných smartfónov, ktorý pokryl 23% trhu. Druhou najúspešnejšou spoločnosťou bol kórejský Samsung so 62-miliónmi predaných zariadení (17%).
Pomyselnú bronzovú priečku sa podarilo obsadiť spoločnosti Xiaomi, ktorej sa v uplynulom roku darilo hlavne na globálnych trhoch. Xiaomi nie tak dávno dokonca prezradilo, že po prvýkrát v histórii, tržby zo zahraničných trhov prekonali tie z domáceho. Prejdime však k množstvu predaných zariadení. Podľa publikovaných správ, Xiaomi predalo 43,4-miliónov smartfónov (12%), čo predstavuje o 31% viac predaných smartfónov, ako v priebehu 4. kvartálu 2019.
4. priečku obsadil ďalší čínsky technologický gigant, Oppo, ktorý v priebehu minulého roka ohlásil expanziu do Európy. Spoločnosť celkovo predala 34,7-milióna zariadení (10%). Prvú päťku uzatvára spoločnosť Vivo s 32,1-miliónmi predaných smartfónov (9%).
Výrobca | Q4 2020 dodávky v miliónoch | Q4 2020
Trhový podiel Neprehliadni
Cez tento neznámy príkaz zistíš, čo všetko máš nainštalované v počítači. Takto môžeš nechcený software potom odstrániť
|
Q4 2019 dodávky v miliónoch | Q4 2019
Trhový podiel |
Medziročné porovnanie |
Apple | 81.8 | 23% | 78.4 | 21% | +4% |
Samsung | 62.0 | 17% | 70.8 | 19% | -12% |
Xiaomi | 43.4 | 12% | 33.0 | 9% | +31% |
Oppo | 34.7 | 10% | 30.3 | 8% | +15% |
Vivo | 32.1 | 9% | 28.2 | 8% | +14% |
Ďalší | 105.5 | 29% | 128.0 | 35% | -18% |
Celkovo | 359.6 | 100.0% | 368.6 | 100.0% | -2% |
Rok 2021 bude pre Huawei náročným
„Spoločnosť Huawei dramaticky ustúpila na väčšine trhoch v dôsledku sankcií USA,“ uviedla analytička Canalys Research Amber Liu. „Jeho rozhodnutie zbaviť sa spoločnosti Honor sa však môže ukázať ako nevyhnutné, pretože spoločnosť Honor nie je viazaná rovnakými obmedzeniami a dodávky komponentov sa obnovujú. Napriek tomu má Honor pred sebou obrovskú výzvu. Potrebuje predefinovať značku, od mladšej cieľovej skupiny až po oslovenie prémiového aj masového trhu. A čo je najdôležitejšie, musí znova vstúpiť do kanálov, kde sa podpisujú viacročné dohody. Napríklad v kritických kanáloch, ako sú európski prevádzkovatelia sietí, môže proces registrácie dodávateľa trvať dlhšie ako šesť mesiacov. Z tohto dôvodu sa neočakáva, že Honor v blízkej budúcnosti získa výrazný podiel na trhu.“
Dáta ďalej odhaľujú, že Huaweiu 5. priečka utiekla len o chlp. Canalys hovorí, že spoločnosť dodala celkovo 32-miliónov smartfónov. Pri pohľade na celoročné štatistiky, „výsledok spoločnosti“ nie je tak zlým. Dôvodom je, že Huawei (vrátane Honoru) predal 188,5-miliína smartfónov, čo je o ~70 miliónov zariadení menej, ako predal Samsung, či o ~20-miliónov smartfónov menej, ako predal americký Apple.
Vendor | 2020 dodávky v miliónoch | 2020
Trhový podiel |
2019 dodávky v miliónoch | 2019
Trhový podiel |
Medziročné porovnanie |
Samsung | 255.6 | 20% | 298.0 | 22% | -14% |
Apple | 207.1 | 16% | 198.1 | 14% | +5% |
Huawei (incl. Honor) | 188.5 | 15% | 240.6 | 18% | -22% |
Xiaomi | 149.6 | 12% | 125.5 | 9% | +19% |
Oppo | 115.1 | 9% | 120.2 | 9% | -4% |
Ďalší | 348.9 | 28% | 384.3 | 28% | -9% |
Celkovo | 1,264.7 | 100.0% | 1,366.7 | 100.0% | -7% |
V každom prípade rok 2021 bude pre Huawei náročným a môžeme hovoriť, že to bude rok, v ktorom bude bojovať o svoje prežitie. Kľúčovú úlohu zohrá, či sa spoločnosti podarí zadovážiť dostatok komponentov pre svoje zariadenia, alebo nie.
Komentáre