Pozrite sa na tieto značky, za ktoré sa pri útokoch skrývajú hackeri najčastejšie. Stali ste sa už obeťou takéhoto útoku?!

Rebríčku dominuje spoločnosť Microsoft.

Hackeri znacky
Zdroj: unsplash.com (Nahel Abdul Hadi), Vosveteit.sk

Vynaliezavosť hackerov nemá svojho konca. Zatiaľ čo v minulosti hackeri využívali najmä e-mailové správy, tak dnes sa neštítia dokonca ani zavolať, či komunikovať s nami prostredníctvom služieb ako WhatsApp, či SMS. Rovnako treba povedať, že útočníci sú čoraz lepšie informovaní a to najmä vďaka rôznym aplikáciám a ďalšiemu softvéru, ktorý je schopný nielen zbierať, ale i spracovávať dáta o používateľoch. Nehovor viac o tom, že častokrát môžeme byť svedkami únikov dát z databáz sociálnych sietí a podobne, ktoré sú doslova studnicou informácií. 

Analytici z Check Point najnovšie prichádzajú so zaujímavou štúdiou, kde sa pozreli na to, za aké značky sa najčastejšie schovávajú hackeri pri pokusoch o útok.  

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Tieto značky hackeri zneužívajú najčastejšie 

Častokrát sa hackeri s cieľom obohatiť sa na náš úkor schovávajú za známe značky. Určite mnohým z vás sa už stalo, že vám „volal“ Microsoft, že na serveroch evidujú problémy s vašim počítačom, a aby mohli byť vyriešené, tak potrebujú s vami spraviť nápravu. Prípadne vám došla správa, že DHL vám „drží“ balík a je potrebné zaplatiť malú sumu peňazí, aby mohol byť doručený.  

Analytici sa preto pozreli na to, ktoré značky sú najčastejšie zneužívané. Poďme sa pozrieť nižšie na ich výsledky práce.

„Správa zdôrazňuje značky ktoré zločinci najčastejšie napodobňovali pri pokusoch ukradnúť osobné údaje alebo platobné údaje jednotlivcov v priebehu júla, augusta a septembra.“ píše sa v publikovanej správe. 

Analýza odhaľuje, že na samotnom vrchole rebríčku je spoločnosť Microsoft, ktorá si „obhájila“ nechcenú pozíciu lídra v porovnaní s predošlým kvartálom. Druhou najviac zneužívanou značkou je Amazon a treťou DHL. Poďme sa však pozrieť na zoznam TOP 10 značiek, ktoré si môžete pozrieť nižšie. 

  1. Microsoft (29%) 
  2. Amazon (13%)
  3. DHL (9%)
  4. Bestbuy (8%)
  5. Google (6%)
  6. WhatsApp (3%)
  7. Netflix (2.6%)
  8. LinkedIn (2.5%)
  9. Paypal (2.3%)
  10. Facebook (2.2%)

„Aktéri hrozieb sa neustále snažia inovovať svoje pokusy ukradnúť osobné údaje ľudí vydávaním sa za popredné značky. Prvýkrát v tomto roku sa sociálne kanály stali jednou z troch hlavných kategórií využívaných kyberzločincami, nepochybne v snahe využiť rastúci počet ľudí, ktorí v dôsledku pandémie pracujú a komunikujú na diaľku,“ povedal Omer Dembinsky. 

Stali ste sa už niekedy obeťou tohto typu útoku? Dajte nám vedieť v komentároch nižšie, prípadne aj viac podrobností o tom, o aký typ útoku išiel.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre