Pozor, schránky Slovákov zaplavuje nová vlna podvodných správ. Nikto vám peniaze nechce vrátiť, ide o podvod!
Pozor, ak vám do e-mailovej schránky v týchto dňoch prišla správa, že máte nárok na vrátenie peňazí za mobilné služby, tak s veľkou pravdepodobnosťou ide o podvod.
Podvodníci operujúci v kybernetickom priestore neustále skúšajú nové spôsoby, ako sa obohatiť na úkor nič netušiacich obetí. Nedávno sme napríklad upozorňovali na 33-podvodných e-shopov, ktoré kopírujú stránky originálnych obchodov. Prípadne na podvodnú kampaň útočníkov, ktorí cez sociálnu sieť Facebook inzerovali falošnú pracovnú ponuku. Nemenej časté sú ale podvodné e-mailové správy či SMS.
Pozor, túto správu ignorujte, ide o podvod
Najnovšie by sme chceli upozorniť na novú kampaň online útočníkov, ktorí rozosielajú potenciálnym obetiam správu, v ktorej im tvrdia, že majú nárok na refundáciu poplatkov za mobilné služby. Podvod do povedomia dala Petra M., ktorú sa útočníci týmto spôsobom pokúsili okradnúť.
Nebezpečné na tomto útoku je, že sa podvodníci vydávajú za jedného z mobilných lídrov na našom trhu, spoločnosť Telekom. A hoci v samotnej správe nájdeme niekoľko nedostatkov, tak na prvý pohľad ide o vierohodný e-mail. Naletieť preto na podvod môže prakticky každý, kto koná zbrklo a je zákazníkom spoločnosti.
Samotná podvodná správa, ako môžete vidieť nižšie, je vo farbách operátora. V podvodnej správe útočníci uvádzajú, že refundovaná suma bude uhradená priamo na platobnú kartu. Okrem iného v správe nájdeme aj URL odkazy, ktoré na prvý pohľad vyzerajú, že vedú na stránku operátora. No v skutočnosti, keď budete postupovať podľa pokynov v správe, tak vás podvodníci presmeruje na falošný web, prostredníctvom ktorého sa snažia získať citlivé údaje z vašej platobnej karty.
Asi nikomu netreba zvlášť vysvetľovať, že ako tieto údaje vyplníte v nádeji, že vám operátor vráti peniaze, tak v skutočnosti sa stanete obeťou podvodu a útočník vám strhne z karty peniaze. Aby ste predišli tomuto typu podvodu, tak si všímajte odosielateľa správy a rovnako aj gramatiku, ako je e-mail napísaný. Veľké spoločnosti, ako je napríklad aj Telekom, si dajú záležať na tom, aby v správe neboli pravopisné hrúbky či iné preklepy.
Neprehliadni
Dovoľte nám v súvislosti s touto témou, dať vám do pozornosti článok, v ktorom sme sa venovali téme, ako môžete identifikovať podvodný e-mail či správu.
Komentáre