Pozor! Používatelia hlásia, že posledná aktualizácia týchto telefónov pokazila výdrž batérie

Majitelia smartfónov hlásia zvláštne správanie. Výdrž batérie sa náhle zhoršila a zariadenia sa začali prehrievať aj bez záťaže.

bateria smartfonu
Zdroj Sten Ritterfeld on Unsplash a Clker-Free-Vector-Images z Pixabay, úprava Vosveteit.sk

Na sociálnej sieti Reddit sa v posledných dňoch objavili viaceré sťažnosti od majiteľov smartfónov značky Motorola, ktorí upozorňujú na nezvyčajné problémy s batériami svojich zariadení. Jeden z používateľov, ktorý aktuálne používa model Moto G Stylus 5G z roku 2022 ako svoj hlavný telefón, si všimol, že jeho zariadenie začalo vykazovať tendenciu k prehrievaniu a extrémne rýchlemu vybíjaniu batérie, a to aj v čase, keď sa aktívne nepoužívalo. Na tému upozornil portál PhoneArena.

Okrem toho zaznamenal aj sekanie aplikácií sociálnych médií a nemožnosť nabíjania telefónu, pretože nabíjanie sa preruší, keď zariadenie dosiahne vyššiu teplotu. Tento používateľ vlastní spomínaný telefón len krátky čas, približne mesiac po jeho výhodnej kúpe cez eBay, a vyjadruje frustráciu, keďže zariadenie si zaobstaral práve kvôli sľubovanému výkonu a dlhej výdrži batérie. Model Moto G Stylus 5G (2022) je vybavený 6,8-palcovým displejom, poháňa ho procesor Snapdragon 695 a disponuje batériou s kapacitou 5000 mAh.

Odoberaj Vosveteit.sk cez Telegram a prihlás sa k odberu správ

Podobné skúsenosti zdieľajú aj ďalší členovia komunity Reddit, ktorí popisujú identické problémy na modeloch Edge z roku 2021 a Z3 Play z roku 2019. Jeden z používateľov uviedol, že on a jeho manželka majú odlišné modely Motorola, no obaja v súčasnosti pozorujú výrazne zrýchlené vybíjanie batérií svojich zariadení. Pričom problém sa objavil aj napriek tomu, že obe zariadenia boli aktualizované na najnovšiu dostupnú verziu softvéru. Od 30. apríla ich telefóny strácajú energiu alarmujúcou rýchlosťou približne 10 percent za každú hodinu.

Šetrič batérie môže spôsobiť problémy
Zdroj: Pixabay (USA-Reiseblogger), koláž: Vosveteit.sk

Čo stojí za extrémnym vybíjaním batérie, je zatiaľ neznáme

Ako ďalší príklad možno uviesť príspevok používateľa, ktorého matka vlastní model Edge 5G z roku 2020. Ten uvádza, že telefón „vybíja batériu ako šialený už od začiatku tohto týždňa“. Všetky spomínané zariadenia sú staršie ako dva roky, čo znamená, že batérie mohli prirodzene stratiť časť svojej kapacity. Typická miera straty kapacity batérie sa však pohybuje okolo jedného percenta za mesiac, takže náhly a výrazný nárast vybíjania, aký hlásia dotknutí používatelia, nemožno vysvetliť len opotrebovaním batérie.

Na základe týchto skúseností možno s vysokou mierou istoty vylúčiť vek zariadení ako primárnu príčinu problémov. Viaceré hlásenia a diskusie na zahraničných fórach naznačujú, že príčinou môže byť nedávna aktualizácia softvéru, ktorá spôsobila neštandardné správanie batérie a prehrievanie zariadení. Podobné prípady sa v minulosti objavili aj pri iných aktualizáciách, kde softvérová chyba spôsobila nadmerné vybíjanie batérie a problémy s nabíjaním, pričom výmena batérie často nepomohla, keďže problém bol priamo v softvéri.

Okrem softvérových aktualizácií môžu k rýchlemu vybíjaniu a prehrievaniu prispievať aj konkrétne aplikácie, najmä tie, ktoré bežia na pozadí alebo majú chyby spôsobujúce nadmerné zaťaženie procesora. Medzi najčastejšie patrí nadmerné využívanie aplikácií sociálnych médií, streamovacích služieb alebo hier. Odporúča sa preto skontrolovať v nastaveniach telefónu, ktoré aplikácie spotrebúvajú najviac energie, a zvážiť ich aktualizáciu alebo dočasné odinštalovanie.

bateria smartfon
Zdroj: georgejmclittle / depositphotos.com

V prípade pretrvávajúcich problémov je odporúčná návšteva servisu

Výrobca Motorola na svojich oficiálnych stránkach odporúča niekoľko krokov na minimalizovanie problémov s prehrievaním a batériou. Medzi základné patrí pravidelné aktualizovanie systému a aplikácií, reštartovanie zariadenia na vyčistenie pamäte, zníženie jasu displeja, vypnutie nepotrebných funkcií ako Bluetooth, Wi-Fi či GPS a používanie originálnej nabíjačky. Pri modeloch s podporou rýchleho nabíjania je vhodné túto funkciu dočasne vypnúť, keďže rýchle nabíjanie môže prispievať k prehrievaniu zariadenia.

Ak problém pretrváva aj po vykonaní týchto opatrení, odporúča sa spustiť diagnostický test batérie cez aplikáciu Device Help alebo podobný nástroj, ktorý je súčasťou telefónu. Ak test preukáže chybu batérie, je vhodné navštíviť autorizované servisné stredisko. V prípade, že test neodhalí žiadny problém s hardvérom, je pravdepodobné, že ide o softvérový problém, ktorý môže byť odstránený ďalšou aktualizáciou systému. Samozrejme, ak je smartfón ešte podporovaný.

Na záver možno odporučiť používateľom, ktorí zaznamenali podobné problémy, aby pravidelne sledovali dostupnosť aktualizácií softvéru a inštalovali ich ihneď po vydaní. Zároveň je vhodné spraviť si zálohu dát a pred väčšími aktualizáciami a sledovať oficiálne komunikačné kanály spoločnosti Motorola, kde môžu byť zverejnené informácie o riešení týchto problémov.

Sleduj našu novú Facebook stránku a pridaj sa!

Komentáre