Bezpečnosť

Poznáme četovaciu platformu, prostredníctvom ktorej sa šíria podvodné správy najčastejšie

Podľa analýzy spoločnosti Kaspersky, „najobľúbenejšou“ četovaciou platformou podvodníkov je WhatsApp.

Spoločnosť Kaspersky publikovala zaujímavú štúdiu, ktorá sa pozrela na četovacie platformy so sústredením na to, cez ktoré sa šíri najviac podvodných správ. Dáta, ktoré spoločnosť prezentuje, boli zozbierané naprieč platformou Android v období decembra 2020 až mája 2021.

WhatsApp je hlavným kanálom šírenia podvodných správ

Pravdepodobne asi nikoho neprekvapí, že WhatsApp tomuto rebríčku dominuje. Ide totiž o jednu z najpopulárnejších platforiem naprieč globálnym trhom. Podľa dát spoločnosti, až 89,6% detegovaných podvodných odkazov bolo šírených práve prostredníctvom tejto služby.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Medzi podvodníkmi druhou najobľúbenejšou platformou je Telegram, kde bolo detegovaných 5,6% podvodných odkazov. Prvú trojicu uzatvára Viber s podielom 4,7%. Celkovo sa spoločnosti podarilo detegovať 91,242 tisíc škodlivých odkazov, ktoré boli šírené prostredníctvom četovacích platforiem.

„Štatistiky ukazujú, že phishing v četovacích aplikáciách je stále jedným z najobľúbenejších nástrojov medzi podvodníkmi,“ uviedla Tatyana Shcherbakova, analytička webového obsahu spoločnosti Kaspersky. „Čiastočne je to spôsobené širokou popularitou týchto aplikácií medzi používateľmi, ako aj schopnosťou využívať vstavané funkcie aplikácií na uskutočňovanie „útokov“.

Kaspersky v rámci publikovanej správy ďalej píše, že najviac detegovaných podvodných odkazov bolo v Rusku (56%), Indii (6%) a Turecku (4%). Rovnako analytici dodávajú, že v závislosti od regiónu, denný počet detegovaných odkazov bol rôznym a rovnako sa líšili aj kanály, prostredníctvom ktorých dochádzalo k šíreniu tohto typu správ. Napríklad, zatiaľ čo v Brazílii dominoval WhatsApp so 177 detegovanými podvodnými odkazmi denne, tak v prípade Ruska, lídrom bola služba Viber s 305 detegovanými podvodnými odkazmi denne. Analytici tieto rozdiely vysvetľujú odlišnou obľúbenosťou jednotlivých aplikácií naprieč regiónmi.

Prekvapením štúdie bezpochyby je, že Kaspersky nespomína aplikáciu Messenger od Facebooku, ktorá v rebríčku absentuje. Aktuálne však nevieme povedať, prečo je tomu tak. Do úvahy prichádza viacero premenných. Napríklad náročnejšie kontaktovanie osôb, ktoré nemáme uložené medzi kontaktmi, či lepšie ochranné mechanizmy služby. Ťažko však dnes povedať, prečo tomu tak je.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close