Používatelia postupne strácajú záujem o aplikácie Facebooku, ukazujú to dáta stiahnutí aplikácií
Blíži sa koniec dominancie Facebooku? Počet stiahnutí mobilných aplikácií Facebooku z Google Play a App Store postupne klesla.
Spoločnosť Appfigures, ktorá monitoruje trh s mobilnými aplikáciami, zdieľala štatistické údaje týkajúce sa počtu stiahnutí softwaru z obchodov Google Play a App Store.
Na výslnie sa dostáva TikTok, aplikácie Facebooku upadajú
Z dát, ktoré spoločnosť publikovala vyplýva, že v priebehu apríla tohto roka obchody s mobilnými aplikáciami ovládla sociálna sieť Tiktok. Ako môžete vidieť nižšie, tak TikTok bol stiahnutý viac ako 52-miliónkrát, zatiaľ čo Instagram „len“ 46,5-miliónkrát a Facebook 45,2-miliónkrát.
„V obchode App Store TikTok pokračoval vo svojej nadvláde, nasledovaný službami WhatsApp, YouTube, Instagram a Facebook. Z top 10 najsťahovanejších aplikácií pre iOS v apríli, Facebook obsadil štyri priečky a na základe našich odhadov získal 43% stiahnutí zo všetkých desiatich najsťahovanejších aplikácií.
Google Play sa príliš nelíšil, na vrchole bol TikTok, za ním nasledoval Facebook, Instagram, WhatsApp a Telegram. Poradie je trochu rozdielne, ale zoznam je takmer rovnaký. Na pôde spoločnosti Google, aplikácie vlastnené spoločnosťou Facebook pokryli 39% stiahnutí z celkového počtu 10 najsťahovanejších aplikácií,“ píšu analytici v publikovanej štúdii.“
Stiahnutia aplikácií Facebooku plynúcim časom klesajú
Spoločnosť ďalej poukazuje na to, že celkový počet stiahnutí aplikácií spoločnosti Facebook padajú strmo dolu. Nejde pritom o výkyv v rámci jedného, či dvoch mesiacov, ale o dlhodobý trend.
„V máji 2020 boli aplikácie vlastnené spoločnosťou Facebook sťahované každý týždeň v priemere okolo 15 miliónov. Na základe našich odhadov to platilo, ako pre App Store, tak aj pre Google Play. Do júna tento počet klesol na 13 miliónov. Do apríla 2021 toto číslo kleslo už na 11 miliónov.“ píšu analytici.
Dáta spoločnosti Appfigures sú pritom vcelku zaujímavé. Dôvodom je, že sú v rozpore s nedávno publikovanými správami. Facebook v prvom kvartáli tohto roka vykázal rekordný počet používateľov, ktorí sú aktívni na mesačnej báze. Konkrétne hovoríme o približne 2,8-miliardách používateľoch. Druhým dychom môžeme však teoretizovať, že prudký prepad stiahnutí aplikácií môže čiastočne súvisieť s viacerými premennými. Napríklad nové pravidlá v obchode App Store, ktoré aktívne informujú používateľov o tom, ku akým dátam vývojári pristupujú a ako ich spracovávajú v kombinácii s veľkým mediálnym pokrytím tejto témy, mohli spôsobiť prudký prepad stiahnutí aplikácií. Rovnako k lepším výsledkom určite nedopomohli ani nové podmienky používania služby WhatsApp. Ďalšou premenou môže byť, že bolo aktivovaných menej smartfónov, ako tomu bolo v minulosti. Prípadne, najjednoduchším vysvetlením je, že aplikácie Facebooku už „máme všetci stiahnuté“.
Neprehliadni
V každom prípade, k relevantným dátam sa pravdepodobne dostaneme potom, ako Facebook zverejní finančné výsledok za druhý kvartál tohto roka.
Komentáre