Návody

Posielate svoj smartfón do opravy? Pozrite sa, čo by ste mali spraviť ešte predtým, ako ho odovzdáte servisu!

V prípade, že potrebujete svoj smartfón odoslať do servisu, mali by ste si ho zabezpečiť. Pozrite sa, ako môžete ochrániť svoje dáta.

Aj keď sa o svoj smartfón staráme skutočne príkladne, niekedy sa jednoducho nejakej chybe nevyhneme. Občas sa stane, že ho musíme tak odoslať do opravy, čo rozhodne nie je príjemné. Aj v takomto prípade ale musíme zachovať chladnú hlavu a pokúsiť sa ho zabezpečiť čo najviac, ak je to teda možné. V pokazenom telefóne totiž máme svoje dáta, ktoré môžu byť aj citlivejšie a nechceli by sme, aby sa k nim niekto dostal. Ako to ale máme spraviť tak, aby sme na nič nezabudli? Tipy k zabezpečeniu telefónu nám sprostredkoval portál makeuseof.com a ak ste sa do podobnej situácie dostali aj vy, určite by ste sa na ne mali pozrieť.

V prvom rade zálohujte svoje dáta

Ak to váš smartfón umožňuje, mali by ste si z neho nejakým spôsobom dostať svoje dáta a súbory. Riešením môže byť ich presun do iného zariadenia ako je napríklad počítač. Zvoliť môžeme ale aj možnosť zálohovania, k čomu využijeme cloudové služby. Ak si teda súbory nezálohujete pravidelne, mali by ste to spraviť aspoň teraz. Následne zo zariadenia odstráňte svoju eSIM kartu ak ju využívate. V prípade, že používate fyzickú kartu SIM, vytiahnite ju zo smartfónu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Pri príležitosti odstraňovania karty SIM nezabudnite odstrániť zo smartfónu aj SD kartu, ak ju teda využívate. Všetky tieto doplnkové karty si môžete vložiť napríklad do záložného telefónu, ktorý budete nejaký čas využívať. Ak ste vykonali všetky kroky vyššie, môžete sa pustiť do ďalšej fázy, ako svoj smartfón zabezpečiť. Doteraz ste totiž vykonávali len prípravu k reálnemu zabezpečeniu, ktoré budete potrebovať.

Uveďte svoj smartfón do továrenských nastavení

Pred odoslaním telefónu na reklamáciu alebo do servisu nezabudnite odstrániť kontá ako napríklad Google konto či konto vášho výrobcu smartfónu. Predídete tak zablokovaniu zariadenia, ku ktorému by po uvedení do továrenských nastavení prišlo. Ak to váš smartfón a jeho stav umožňuje, uveďte ho do továrenských nastavení. V prípade, že to ale nie je možné, využite možnosť režimu Recovery, ku ktorému pristúpite dlhým podržaním tlačidla vypínania a tlačidla zníženia zvuku zároveň. V niektorých prípadoch sa k tomuto režimu viete dostať podržaním tlačidla zvýšenia zvuku namiesto tlačidla jeho zníženia.

Tento režim nám umožňuje odstránenie všetkých údajov zo zariadenia aj bez prístupu k systému. Alternatívou k uvedeniu zariadenia do továrenských nastavení je využitie režimu údržby. Ten ale nájdeme len v prípade, že používame smartfón od spoločnosti Samsung. U telefónov iných značiek by sme mali siahnuť po továrenských nastaveniach. Ak to ale nespravíme my, v oficiálnych servisoch nám smartfón vyčistia ešte pred opravou sami, no nikdy neviete, či si tieto dáta niekto nepozrie ešte predtým, ako tak spraví. Musíte ale uznať, že ak to spravíme sami, tak budeme mať aspoň väčšiu istotu.

Alternatívnym riešením, ako môžete odstrániť dáta zo smartfónu, je pomocou funkcie Nájdi môj telefón, kde viete z rozhrania internetového prehliadača vymazať obsah smartfónu.

Akým spôsobom si zabezpečujete svoj smartfón pred opravou vy? A stalo sa vám niekedy, že ste ho tam museli poslať? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close