Panasonic sľubuje lacnejšie elektromobily s väčším dojazdom: Začne s masovou výrobou revolučnej batérie

Spoločnosť Panasonic oznámila, že je pripravená na výrobu revolučného cylindrického batériového článku, ktorý zmení sféru elektromobilov.

Spoločnosť Panasonic je pripravená na výrobu revolučnej batérie
Zdroj: Panasonic Energy

Spoločnosť Panasonic Energy v tlačovej správe informuje, že ukončila finálne prípravy pre masovú produkciu revolučných cylindrických batérií pre elektromobily. Verí, že tieto batérie spôsobia v priemysle elektromobilov prielom.  

4680 cylindrické automobilové lítium-iónové batérie ponúkajú výrazné vylepšenia oproti typicky používaným 2170 batériám. Ponúkajú až päťnásobnú kapacitu, ktorá zvyšuje dojazd elektrického vozidla a zároveň znižujú počet článkov, ktoré utvárajú jednu celú batériu. To ponúka zefektívnenie procesu skladania batérie a v konečnom dôsledku aj zníži ceny elektromobilov. Tie by sa už čoskoro mohli stať dostupnejšie pre širšie spektrum zákazníkov.  

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
Výskumníci objavili pevný elektrolyt, ktorý môže poháňať novú generáciu solid-state batérií.
Zdroj: AI, Vosveteit.sk

“Výrobný proces cylindrickej batérie 4680 si vyžaduje pokročilejšiu technológiu a viac skúseností. Naša spoločnosť však využíva svoje 30-ročné skúsenosti s výrobou cylindrických lítium-iónových batérií. Spoločnosť Panasonic Energy vlastnoručne vytvorila metódu pre masovú výrobu 4680 batériových článkov a zároveň nastavila štandard v priemysle batérií,” píše Panasonic.  

Pripravená na masovú výrobu

Spoločnosť zároveň prerobila fabriku Wakayama, ktorá je základňou pre výrobu komponentov pre lítium-iónové batérie. Po rekonštrukcii slúži ako materská továreň pre nové 4680 batériové články a do budúcna poslúži ako demonštračné centrum pre nové produkty a výrobné metódy. Panasonic Energy predpokladá, že od marca 2025 bude na výrobe next-gen batérií pracovať približne 400 pracovníkov.  

Fabrika Wakayama má jeden z hlavných cieľov dosiahnutie environmentálne priateľskej výroby. Na dosiahnutie tohto cieľa plánuje fabrika využívať obnoviteľné zdroje energie, napríklad solárnu a veternú energiu. Takouto cestou chce dosiahnuť nulové emisie počas výrobného procesu. Takýto eko-priateľský prístup spoločnosť uplatnila napríklad vo fabrike Kaizuka v Osake. Do roku 2029 chce dosiahnuť nulové emisie vo všetkých svojich 20 globálnych základniach.  

“Veľmi ma teší, že sme pripravení začať s masovou produkciou prelomového batériového článku 4680. Ide o míľnik, ktorý sme dosiahli rokmi skúseností v odbore cylindrických lítium-iónových batérií. Verím, že touto cestou vyvoláme revolúciu v oblasti elektrických vozidiel. Keď pridáme článok 4680 do nášho lineupu, dokážeme zabezpečiť naplnenie širšieho spektra potrieb a podporíme používanie elektrických vozidiel. Tým zas prispejeme k vytvoreniu udržateľnej spoločnosti,” hovorí Kazuo Tadanobu, Prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Panasonic Energy.  

Prelomové batérie 

V oblasti batérií tento rok rozvírili vody aj výskumníci z University of Chicago. Tí predstavili prvú sodíkovú solid state batériu bez anódy. Táto revolučná batéria by mohla priniesť rýchle nabíjanie a vysokú kapacitu napríklad pre elektromobily alebo ako spôsob uskladnenia energie získanej obnoviteľnými zdrojmi. Nová batéria je výsledkom spojenia troch samostatných konceptov a rovnako ako nový článok od Panasonic Energy, aj táto batéria má potenciál spôsobiť revolúciu v odbore.  

bateria
Zdroj: P5h / shutterstock.com

V rámci štúdie vedci demonštrovali, že nová batéria je stabilnou aj po niekoľkých stovkách nabíjacích cyklov. Odstránením anódy a použitím lacného sodíka namiesto lítia vedci zabezpečili, že batéria bude lacná a environmentálne priateľská. Druhou najväčšou výhodou je jej extrémna bezpečnosť.   

V tomto prípade ale nechcú výskumníci použiť svoju batériu do elektromobilov, ale na uskladnenie energie, získanej z obnoviteľných zdrojov. Solárna alebo veterná elektráreň nám síce dokáže vyrobiť čistú elektrinu, no jej výkon sa odvíja od dennej doby alebo poveternostných podmienok. Znamená to, že takéto elektrárne majú lepšie a horšie dni.  

Počas tých lepších by elektrárne vyrobili viac energie, ako dokáže napríklad mesto spotrebovať. Táto dodatočná energia by sa uskladnila v batérii. Keď by prišiel horší deň, z batérie by sa táto energia uvoľnila do elektrickej siete. Znamenalo by to, že mesto by sa mohlo spoľahnúť na stabilnú zásobu elektriny prakticky v akejkoľvek situácií. Momentálne viacerí výskumníci pracujú na tom, ako vytvoriť praktickú, dostatočne veľkú a hlavne cenovo dostupnú batériu na uskladnenie energie z obnoviteľných zdrojov.  

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre