Od kedy bude zdieľanie účtov na Netflixe prísne kontrolované a spoplatnené? Pripravte sa, ten deň už klope na dvere!
Zmeny prídu skôr, než si myslíte.
Platforma Netflix je medzi používateľmi nesmierne populárnou. No začiatkom roka prišlo prekvapenie, ktoré len málokto čakal. Netflixu po prvýkrát poklesol počet reálnych používateľov. To sa ale nedávno zmenilo a platforma opäť hlási ich prírastok.
Ešte v úvode roka sa hovorilo, že Netflix príde s programom, kde bude prítomná reklama. To sa aj stalo. Platforma nedávno oznámila, že začala s postupným zavádzaním tejto ponuky v Európe a USA. Ďalšou a dlhodobo diskutovanou témou je aj zdieľanie účtov. Nie je ničím výnimočným, že jeden účet používajú aj dve domácnosti, čo je v rozpore s pravidlami platformy. V priebehu tohto roka sme mohli byť svedkami testu, kedy platforma začala vynucovať od používateľov, ktorí zdieľajú účet, aby tak prestali robiť. Rovnako im poskytla i možnosť pridania ďalšieho profilu za poplatok.
Len pár dní dozadu sme sa dozvedeli, že platforma pracuje na funkcii, ktorá umožní preniesť si profil do nového účtu. Inými slovami, Netflix umožní „rozdelenie“ účtu na viac.
„Okrem toho nás vyjde tento účet drahšie ako v prípade, že jedno drahšie predplatné si podelíme s priateľmi. Ako však dobre vieme, známa služba aktuálne bojuje proti takémuto obchádzaniu pravidiel.“, písali sme pár dní dozadu.
Od kedy bude služba vynucovať zákaz zdieľania účtu
Treba povedať, že exaktný dátum nemáme, kedy sa tak stane. Netflix ale vo svojej výročnej správe uviedol, že začne so zavádzaním obmedzení, ktoré zabránia zdieľaniu účtov začiatkom budúce roka. Teda približne o 2 mesiace.
„Nakoniec sme dospeli k premyslenému prístupu k speňaženiu zdieľania účtov a začneme ho vo väčšom presadzovať začiatkom roka 2023.“, hovorí platforma.
Netflix predpokladá, že potom ako začne obmedzovať zdieľanie účtov, tak na popularite vzrastie najmä predplatné s reklamou.
Neprehliadnite
„Očakávame, že v krajinách s naším lacným plánom s reklamou bude možnosť prenosu profilu pre používateľov obzvlášť populárna voľba.“, dopĺňa platforma.
Mimochodom, cena predplatného plánu s reklamou je od krajiny ku krajine rôznou. Spoločnosť zatiaľ zverejnila cenu len pre pár štátov vrátane Nemecka, Francúzsko alebo Španielska. Cena predplatného v spomínaných krajinách sa pohybuje od 4,99€ do 5,99€. Očakávame ale, že rovnakú cenovú politiku zvolí spoločnosť aj v našom regióne.
Rovnako treba uviesť, že tento typ predplatného bude ochudobnený o časť obsahu. Ďalej je potrebné prízvukovať i to, že na 60 minút sledovania obsahu, bude pripadať 5 minút reklám. Obmedzenia sa zároveň dotknú aj rozlíšenia obrazu, ktoré sa pri tomto programe zastaví na 1280 x 720 bodov.
Komentáre