Spravodajstvo

Obrovská facka pre služby zdieľaných kolobežiek. Najikonickejšie mesto Európy prichádza so zásadným obmedzením, ktoré môže znamenať konečnú

Po niekoľkých incidentoch s chodcami sa francúzske hlavné mesto rozhodlo znížiť maximálnu rýchlosť zdieľaných kolobežiek na 10 km/h.

So zdieľanými kolobežkami sa vo svete v posledných rokoch akoby roztrhlo obrovské vrece. Elektrické kolobežky rôznych farieb od rôznych spoločností už zrejme nájdeme vo všetkých veľkých metropolách, pričom nechýbajú ani v našich uliciach väčších miest. Populárna zábavka však zaplavuje ulice naozaj rýchlo a väčšina miest nedokáže rýchlo reagovať na ich rýchlu expanziu. V uliciach tak vídame zbytočný vizuálny smog, pohodené rozbité kolobežky no v neposlednom rade pribúda kolízií s najzraniteľnejšími účastníkmi premávky, s chodcami. Vysoká rýchlosť elektrických kolobežiek môže pri nešťastnom strete s chodcom znamenať fatálne následky pre jedného i druhého účastníka nehody. Práve tento fakt zohráva pri regulácii kolobežiek obrovskú úlohu a najnovšie sa do ich obmedzovania pustilo aj zrejme najikonickejšie mesto Európy, informuje portál Techcrunch.com.

Len čerstvé pravidlá plánuje radnica ešte viac pritvrdiť

Francúzske hlavné mesto sa zameralo najmä na obmedzenie maximálnej rýchlosti zdieľaných elektrických kolobežiek. Už dnes sú vo francúzskej metropole zavedené tzv. pomalé zóny, v ktorých je softvérovo obmedzovaná maximálna rýchlosť. S podobnými zónami sa môžete stretnúť aj pri používaní podobných služieb v Bratislave. Ani takéto riešenie však podľa parížskych úradov zrejme nebude dostatočné, preto sa mesto rozhodlo ku ráznemu kroku.

Celé mesto bude označené ako pomalá zóna, čím bude obmedzená maximálna rýchlosť zdieľaných kolobežiek na 10 km/h. Jedinými výnimkami budú ulice s dostatočne širokými chodníkmi určenými pre mikromobilitu (bicykle, kolobežky, atď.).  Používanie takýchto služieb ako cenovo dostupných, rýchlych a flexibilných dopravných prostriedkov tak akosi stráca úplne zmysel. Zároveň však treba podotknúť, že v takých metropolách ako je Paríž, sú služby zväčša využívané iba turistami.

Stovky nehôd aj s fatálnymi následkami

Nekompromisnej zmene pravidiel ohľadom zdieľaných kolobežiek zo strany parížskych úradov predchádzalo naozaj obrovské množstvo nehôd. Od začiatku tohto roka mali elektrické kolobežky na svedomí až 298 nehôd. Dokopy bolo počas týchto nehôd zaznamenaných až 329 zranení a bohužiaľ, aj 2 úmrtia po strete s elektrickou kolobežkou. Posledná tragická udalosť sa stala v júni, kedy došlo ku stretu dvoch žien na elektrickej kolobežke a bezbrannej chodkyne. Dvojica pritom žene nepomohla a nechala ju na mieste nehody bez akejkoľvek pomoci. Dva dni na to však žena v nemocnici prehrala svoj boj o život. Zrejme aj táto udalosť z tohto leta prinútila parížsku metropolu ku zavedeniu výrazných reštrikcií.

Budúcnosť služieb vo veľkých mestách je ohrozená

Nové pravidlá týkajúce sa obmedzenia maximálnej rýchlosti zdieľaných elektrických kolobežiek plánuje mesto Paríž zaviesť už v polovici decembra. Momentálne nie je jasné, či aj napriek novým pravidlám zostanú v meste operovať všetky doterajšie služby. Ako sme už načrtli vyššie, obmedzenie rýchlosti na 10 km/h naozaj výrazne obmedzuje možnosti využitia kolobežiek. V konečnom dôsledku by mohlo spôsobiť aj úplné vytratenie týchto služieb z veľkých miest.

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close