AppleSpravodajstvo

Nemali nás sledovať, ale aj tak to robia. Facebook a Snapchat stále sledujú používateľov iOS!

Facebook a Snapchat napriek pokynom a nariadeniam sledoval svojich používateľov! Našli si na to kreatívnu cestu.

Už skôr počas tohto roku Apple vydalo aktualizáciu, ktorá bola súčasťou iOS 14.5, v ktorej nám bola predstavená funkcia ATT (App Tracking Transparency). Táto funkcia bola predstavená už minulý rok počas WWDC20, kde sa vravelo o lepšom zabezpečení dát užívateľov. Na informáciu upozornil web xda-developers.com.

Funkcia ATT umožňuje používateľom rozhodnúť sa či chcú, aby vývojári sledovali ich aktivitu naprieč aplikáciami alebo počas prehliadania webu. Aktivita bola sledovaná za účelom presnejšieho cielenia reklám, ktoré mali byť šité na mieru. No pomocou ATT sa takéto sledovanie dá vypnúť. Vývojári aplikácií taktiež nemohli tlačiť na to, aby pre správne používanie ich aplikácie užívateľ musel povoliť sledovanie. Už prvé štúdie ukázali, že miera ochoty zdieľania súkromných dát bola zo strany používateľov nízkou. Pohybovala sa na úrovni od 4% do 12%. Preto sa s funkciou ATT cítili užívatelia Apple zariadení o čosi menej sledovaní. Aspoň to tak vyzeralo. Samozrejme, to sa odzrkadlilo i na príjmoch technologických gigantov, ktorí zaznamenali významný pokles v tržbách.

Zdá sa však, že našli cestu, ako tieto straty môžu eliminovať. Novo publikovaná správa totiž uvádza, že aplikácie ako Facebook či Snapchat tento zákaz sledovania neskôr obchádzali a používateľov sledovali. Na vine mala byť medzera v pokynoch spoločnosti Apple.

Spoločnosti si našli kreatívnu cestu na sledovanie používateľov

Správa od Finance Times uvádza, že napriek zákazu sledovanie si služby našli kreatívnu cestu na sledovanie svojich používateľov. Medzera v pokynoch Apple to totiž vývojárom umožňovala. Pýtate sa ako? V správe sa uvádza, že vývojári si nové pravidlá vysvetlili po svojom a výklad spoločnosti Apple, si vysvetľovali „miernejšie“.

V pokynoch sa totiž uvádza, že vývojári aplikácií nesmú odvodzovať údaje zo zariadenia za účelom jeho jedinečnej identifikácie, takže vývojári aplikácií ako Facebook alebo Snapchat zhromažďovali anonymizované signály skupín používateľov namiesto osobných identifikačných údajov. Následne boli tieto údaje skupín predávané inzerentom, ktorí zobrazovali reklamy šité na mieru pre skupiny ľudí.

Snapchat sa svojim investorom priznal, že predáva údaje 306 miliónov používateľov inzerentom. Medzitým Facebook pracuje na tom, aby užívateľov mohol sledovať anonymne, čo má byť odpoveď na ATT zo strany Apple. Čiže napriek snahe Applu sa môže stať, že ak vo svojom iPhone odmietnete sledovanie aplikáciami, isté aplikácie vás budú stále sledovať.

Veľké spoločnosti, ktoré prevádzkujú aj vyššie spomenutý Facebook či Snapchat totiž žijú z poskytovania priestoru na reklamy. A aj preto v takýchto firmách existujú nemalé tímy, ktoré sa takýmito nariadeniami a pravidlami zaoberajú a hľadajú sivé zóny, isté medzery, pomocou ktorých obídu pravidlá.

Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close