NÁVOD | Nebojte sa kontingenčných tabuľky v Exceli. Tu je návod ako ich vytvoriť
Bojíte sa kontingenčných tabuliek? Nemusíte, jedná sa na prvý pohľad o zložitý nástroj, ale po zoznámení sa s ním zistíte že je to celkom jednoduchý nástroj ktorý vám dokáže ušetriť hromadu času.
Vo všeobecnosti kontingenčné tabuľky slúžia na vytvorenie sumarizácie dát z rozsiahlych tabuliek. Poďme sa teraz spolu pozrieť na praktický príklad zo živote. Vytvorte si podobnú tabuľku ako vidíte nižšie.
Návod ako vytvoriť kontingenčnú tabuľku
- Vytvorte si tabuľku.
- Vyberte si teraz z ponuky možnosti kartu Vloženie > sekcia Kontingenčné tabuľka > a zvoľte možnosť Kontingenčná tabuľka.
- Následne by vám mala vyskočiť tabuľka ako môžete vidieť nižšie, kde zvolíte podľa čoho aké dáta chcete analyzovať. 4. Práve ste si vytvorili kontingenčnú tabuľku. Mimochodom pre lepšiu prácu s dátami vám dávame do pozornosti pravý bočný panel (viď obrázok) nižšie, v rámci ktorého si môžete vybrať jednotlivé kategórie podľa ktorých chcete dostať výsledný prehľad. 5. Zároveň nezabudnite na možnosti filtrovania v rámci samotnej kontingenčnej tabuľky, ktoré ponúka ďalší šikovný nástroj na analýzu výsledkov.Ďalší návod ako efektívnejšie pracovať s Excelom vám prinesieme už čoskoro.
Komentáre