Instagram dostane funkciu, ktorá vám dá dôvod, aby ste túto sociálnu sieť opustili. Táto novinka sa vám nebude páčiť!

Spoločnosť Meta pripravuje "reklamné prestávky", ktoré vás vytrhnú z používania Instagramu.

Instagram zavedie funkciu, ktorá vám ukáže nepreskočiteľné reklamy
Zdroj: Unsplash (Alessandro Bellone, Kenny Eliason), Úprava: Vosveteit.sk

Jedna z najpopulárnejších sociálnych sietí, Instagram, zavádza funkciu, ktorá ju môže pripraviť o mnohých užívateľov. Instagram sa rozhodol zaviesť “reklamnú prestávku”, ktorá užívateľov preruší 3 až 5 sekundovou nepreskočiteľnou reklamou, upozorňuje web androidauthority.com.  

Spoločnosť zatiaľ funkciu len testuje a je otázne, či ju nakoniec aj implementuje. Nevieme si predstaviť nikoho, kto by nepovažoval reklamnú prestávku za rušivú. Instagram patrí pod Metu, spoločnosť, ktorá sa spolieha na reklamy, aby zarábala. Tento rok však čelí problémom so sprísnenými zákonmi o súkromí v Európe a konkurenciou, ktorú predstavuje TikTok.  

Odoberaj Vosveteit.sk cez Telegram a prihlás sa k odberu správ

Reklamy na Instagrame nie sú nič nové, no aspoň nateraz dobre splývajú s normálnymi príspevkami. Ide o sponzorovaný obsah, ktorý odborníci častokrát označujú aj ako “jemnú reklamu”. Ako užívateľ síce reklamu stále vidíte, no nič vás nenúti, aby ste sa na ňu pozerali. Ak vás konkrétna reklama nezaujme, pravdepodobne ju preskočíte a ani si to nevšimnete. Ak vás však zaujme, môžete sa pozastaviť a z vlastnej vôle reagovať na obsah reklamy.  

Reklamné prestávky však fungujú diametrálne odlišne. Užívateľov zastavia v tom čo robia a nedajú im veľmi na výber. Ak chcú ďalej sledovať obsah na Instagrame, musia si pozrieť až 5-sekundovú nepreskočiteľnú reklamu.  

S touto novinkou sa nestretne každý, no niekoľkým užívateľom sa už reklamné prestávky zobrazili. Nemusíme hádam ani písať, že rozhodnutím Mety neboli dvakrát nadšení.  

“Myslel som, že mi začína šibať, pretože už dva dni som sa s týmto stretával. Musím povedať, dovidenia Instagram, toto vôbec nepotrebujem,” píše užívateľ Redditu, sus_pineapple_appt.

Otázne je, v akej podobe príde funkcia ku všetkým užívateľom

Aj ďalší užívatelia zvažujú, že prestanú Instagram používať. Krok Mety považujú za “hrozné obchodné rozhodnutie” a pýtajú sa, či niekto vôbec túto novú funkciu otestoval, než ju posunuli užívateľom. Aj ostatné komentáre potvrdzujú to, čo si väčšina ľudí myslí. Ak vás Instagram takto hrubo zastaví pri používaní aplikácie, ide pravdepodobne o najhorší spôsob, ako užívateľa donútiť, aby s reklamou interagoval.  

S istotou môžeme povedať, že veľké množstvo užívateľov po implementovaní reklamných prestávok s aplikáciou skončí nadobro a prejde na alternatívu, napríklad TikTok. Väčšina však s funkciou rozhodne spokojná nebude. Ako sme už spomenuli, funkciu nemá zatiaľ každý. Zdá sa, že len malé percento užívateľov dostalo reklamné prestávky a Meta len testuje, aká bude reakcia.  

Nevieme povedať, akú reakciu Meta čakala, no na základe takto výraznej negatívnej odozvy sa môže stať, že nakoniec reklamné prestávky neimplementujú do Instagramu. Rovnako možné je aj to, že funkciu nejakým spôsobom upravia, aby bola pre užívateľov o niečo prijateľnejšia. Zaujíma nás však aj váš názor. Prijali by ste takéto reklamné prestávky počas surfovania na Instagrame alebo je to krok, po ktorom by ste uvažovali o odinštalovaní Instagramu?  

Sleduj našu novú Facebook stránku a pridaj sa!

Komentáre