Huawei je aj naďalej v domácej Číne jednotkou na trhu. Predaje za 4. kvartál 2020 neveštia však nič dobré
Rok 2021 bude pre Huawei vskutku náročným
Jednotlivé oblasti podnikania v priebehu uplynulého roku boli ako na horskej dráhe. Dôvodom je pretrvávajúca pandémia a jej dopady. Mohli sme to vidieť, ako v automobilovom priemysle, tak aj v prípade smartfónov. Nejde však o jediné dva sektory, ktoré boli zasiahnutými. Druhým dychom však treba dodať, že 4. kvartál minulého roka bol citeľné lepší v porovnaní s predošlými kvartálmi pri pohľade na vývoj mobilného trhu. Nie však každý výrobca pocítil, že trh sa vracia do starých koľají.
Huawei zaznamenal obrovský prepad predajov smartfónov
Spoločnosť Huawei musí však čeliť okrem pandemickej situácii aj sankciám zo strany amerických úradov, ktoré dokonca vyústili v to, že Huaweiu odpredal dcérsku značku Honor. Podľa zverejnených štatistík, spoločnosť predala za uplynulý kvartál celosvetovo len 32-miliónov smartfónov, čo znamená, že sa prepadla na 6. priečku najväčšieho predajcu smartfónov z pohľadu objemu predaja mobilných zariadení.
Pri pohľade na celoročné štatistiky, Huawei však skončil 3. so 188,5 miliónmi predaných smartfónov. Najnovšie čísla, ktoré zverejnila spoločnosť Canalys však ukazujú, že významnú úlohu zohral domáci čínsky trh, kde spoločnosť za uplynulý rok predala celkovo 123,3-milióna zariadení. V medziročnom porovnaní to je o -13% zariadení menej.
Pri pohľade na ďalších hráčov na čínskom trhu, druhou najúspešnejšou spoločnosťou je Oppo s 58,1-miliónmi predaných zariadení (-12%), potom nasleduje Vivo s 57,8-miliónmi predaných zariadení (-8%). Spoločnosti Xiaomi sa podarilo predať 39,8-milióna zariadení (+3%). Prvú päťku uzatvára Apple s 34,4-miliónmi predaných zariadení (+14%).
Podrobné štatistiky si môžete pozrieť nižšie v tabuľkovej podobe.
Neprehliadni
4. kvartál pre Huawei nebol ružovým
Hoci celoročné čísla nevyzerajú nijako zvláštne, tak pri pohľade len na 4. kvartál minulého roka, spoločnosť Huaweiu nemôže byť spokojnou. Ako môžete vidieť nižšie, tak viac menej všetci predajcova s výnimkou Huaweiu v prvej päťke zaznamenali dvojciferný rast predajov. Predaje spoločnosti Huawei boli však o -44% nižšími. Rovnako treba dodať, že čísla (zatiaľ) obsahujú aj predaje ex-dcérskej spoločnosti Honor.
Neznamená to však, že o telefóny Huawei nie je záujem. Dôvodom horších predajov sú pretrvávajúce sankcie zo strany USA. V súčasnosti Huawei nemôže bez obmedzení aktívne nakupovať jednotlivé komponenty, ktoré sú vyrábané americkými technológiami. Najvypuklejší problém je v prípade procesorov, ktoré sú aktuálne nielenže nedostatkovým tovarom, ale zároveň, existuje len málo spoločností, ktoré sú schopné vyrábať ich v dostatočnej kvalite a množstve pre potreby mobilného priemyslu.
Komentáre