Google oznámil novinku pre Gmail. Môže ti pomôcť predísť tomu, aby si naletel na podvod. Toto si všímaj
Google pre mobilnú verziu Gmailu prináša novinku, ktorá ti pomôže identifikovať, či ti píše regulárna firma alebo nie.
Natrafiť dnes na online podvod nie je vôbec náročné. Deň čo deň naše telefóny a e-mailové správy zaplavujú desiatky podvodných správ či hovorov. Niektoré podvody sú viac prepracované a iné zas menej.
Mnohokrát je náročné len z e-mailovej správy odhaliť, že na druhej strane počítača sedí podvodník. A to hlavne pri správach, kedy je e-mail napísaný bez chýb a útočník sa vydáva za skutočnú osobu či organizáciu.
Google ale prišiel s riešením, ktoré by nám mohlo pomôcť lepšie identifikovať, že si píšeme s podvodníkom. Rovnako ide o nástroj, ako si značky môžu chrániť svoje meno.
Organizácie, ktoré využívajú na komunikáciu so svojimi klientmi e-maily, majú možnosť získať certifikát BIMI (Brand Indicators for Message Identification). Táto možnosť je tu pomerne dlho. Vo všeobecnosti ide o nástroj, ktorý umožňuje vystupovať pred klientom ako vierohodný partner. Na to, aby získali BIMI, tak firmy musia splniť určité kritéria. Ide napríklad o overenie vlastníctva domény, kontrolu loga, značky a podobne a to všetko treťou nezávislou stranou. Samotný proces získania overenia je ale pomerne komplikovaný a zdĺhavý.
Najnovšie Google oznámil, že rozširuje značky v e-mailoch o ďalšie typy, ktorý zjednodušuje získanie certifikátu BIMI.
Neprehliadnite
„CMC (Common Mark Certificates) umožňujú širšiemu okruhu odosielateľov využívať BIMI, ktorí nemusia mať registrovanú ochrannú známku potrebnú pre certifikát Verified Mark Certificate (VMC).“
Overenie odosielateľa po novom uvidíš aj mobile
To ale nie je jedinou novinkou, ktorú Google oznámil. Ďalšou významnou zmenou je, že značky sa najnovšie budú zobrazovať aj v mobilnej verzii aplikácie Gmail a to ako pre Android, tak aj pre iOS.
„Počas niekoľkých nasledujúcich týždňov používatelia uvidia tieto overené ikony začiarknutia aj pri používaní aplikácie Gmail v systémoch Android a iOS,..“, hovorí Google.
Ako takáto značka vyzerá, sa môžeš pozrieť na snímke nižšie.
Samozrejme, automaticky to neznamená, že všetky firmy musia disponovať touto značkou, no je aj v ich záujme, aby ju získali. Zvýšia tak dôveryhodnosť svojej komunikácie smerom ku zákazníkom.
Čo sa týka dostupnosti novej funkcie, tak tá by mala byť globálne dostupnou približne do dvoch týždňov. Aktívnou bude ako pre používateľov Google Workspace, tak aj pre všetkých, ktorí majú len bežný Gmail účet.
Komentáre